pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

REKLAMA - BILLBOARD WIADOMOSCI

Wiadomości

  • 22 kwietnia 2020
  • wyświetleń: 3370

Koronawirus. Bezpłatne porady dla konsumentów

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Koronawirus - raport" podaj

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie radzi, jak konsumenci mogą poradzić sobie z problemami. Bezpłatne porady udzielane są także telefonicznie oraz mailowo.

konsument koronawirus


Wszyscy znaleźliśmy się w nadzwyczajnej sytuacji, która wymaga od nas spokoju, zrozumienia i odpowiedzialności. Pamiętajmy, że niemożność zrealizowania umowy czy terminowego rozpatrzenia reklamacji nie jest wynikiem winy ani konsumentów, ani przedsiębiorców. Sytuacja ta wymaga od wszystkich nas - uczestników rynku - cierpliwości, zrozumienia i przede wszystkim dążenia do kompromisowego rozwiązania zaistniałych problemów.

Sytuacja, z jaką obecnie mamy do czynienia została zinterpretowana jako nadzwyczajna zmiana okoliczności, którą przewiduje Kodeks cywilny w art. 357 1- w stosunkach cywilnoprawnych, czyli tzw. klauzula rebus sic stantibus. Ważne, żeby klauzula ta nie była nadużywana i stosowana bezpodstawnie.

W tym trudnym czasie konsumenci muszą poradzić sobie z wieloma problemami, z którymi jeszcze nie tak dawno w ogóle nie mieliby do czynienia.

Konsumenci znajdują się obecnie w trudnej sytuacji w związku z np.

1. Zawarciem umową o usługi turystyczne

przykładowy wzór na odstąpienie "dot. umowy/ nr rezerwacji

Na podstawie art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych ( Dz. U. 2019, 548) oświadczam, że odstępuję od ww. umowy o usługi turystyczne, dotyczącej imprezy mającej odbyć się w dniach ............, w ...............................
Bardzo proszę o zwrot wpłaconych należności w kwocie........ na mój rachunek bankowy................. . podpis
".

Uwaga zgodnie z ustawą z dnia 31.03.2020 tzw. "o covid", organizator turystyki ma 180 dni na zwrot należności.

2. Wykupieniem biletu lotniczego, lot został odwołany,
3. Wykupieniem noclegu w hotelu,
4. Zarezerwowaniem sali na wesele lub inne uroczystości,
5. Kupieniem biletu na różne wydarzenia sportowe czy kulturalne,
6. Zamknięciem przedszkola czy żłobka i nie wiadomo, co z czesnym,
7. Wpłaceniem zadatku na poczet realizacji usługi, która nie może być teraz zrealizowana,
8. Drastycznym wzrostem cen artykułów spożywczych czy środków do dezynfekcji,

9. Otrzymaniem zaproszenia na spotkanie w sprawie lekarstwa przeciwko koronawirusowi i na zrobienie testu na jego obecność,

Pamiętaj! Póki co nie znaleziono lekarstwa na koronawirusa, starsze osoby bezwzględnie mają unikać tego typu spotkań.

10. Wątpliwościami co do rzetelności zbiórki crowdfundingowej,

Uważaj na oszustów. Sprawdzaj dokładnie do kogo trafiają Twoje pieniądze i czytaj opinie na forach internetowych. Pomagaj! ale wybierz wiarygodny i sprawdzony sposób na przekazanie pomocy finansowej.

11. Otrzymaniem z banku aneksu dot. "wakacji kredytowych",

Uważnie się z nim zapoznaj. "Wakacje" te mają wydłużyć jedynie okres spłaty, a nie spowodować, że zapłacisz więcej. Pamiętaj, że masz 14 dni na odstąpienie od aneksu.

12. Otrzymaniem oferty ubezpieczenia od różnego rodzaju chorób, w tym od koronawirusa,

Uważaj na oszustów. Nie spiesz się i nie działaj pod wpływem impulsu. Zapoznaj się dokładnie z wszystkimi dokumentami dotyczącymi ubezpieczenia.

13. Otrzymaniem zaproszenie na szkolenie online "Jak inwestować w czasie zagrożenia epidemią".

Masz wątpliwości - nie korzystaj. Szkolenia reklamują zwykle osoby, które rzekomo odniosły sukces finansowy. Niestety, najczęściej będzie to oszustwo. Dokładnie sprawdzaj, wszelkie "superokazje" i "świetne promocje".

Drodzy konsumenci, na wiele nurtujących Was pytań nie znajdziecie "jednej" dobrej odpowiedzi. Wiele spraw wymagać będzie indywidualnego podejścia, uzależnionego od wielu okoliczności danej sprawy. Sytuacja jest dynamiczna, a cały ogrom spraw, które mogą Was dotyczyć, nie znalazł szczególnych uregulowań. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie udziela bezpłatnych porad pod numerem tel. 32 449 23 28 (koszt połączenia wg taryfy operatora) oraz mailowo konsument@powiat.pszczyna.pl

Wnioski o podjęcie interwencji, udzielenie porady/informacji prawnej/pomocy w sporządzeniu pisma można przesłać również na adres Starostwa Powiatowego w Pszczynie, a także drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP, opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

BM / pless.pl, źródło: Powiat

REKLAMA - BANER POD ARTYKUŁEM

REKLAMA - LINK ROTACYJNY

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Koronawirus - raport

Publikujemy bieżące raporty Ministerstwa Zdrowia, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz powiatowego Sanepidu dotyczące sytuacji epidemiologicznej w powiecie pszczyńskim, regionie i kraju. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Koronawirus - raport" podaj