pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 20 marca 2020
  • wyświetleń: 4399

Paweł Mazurczyk oficerem czystego powietrza w gminie Pszczyna

Od 9 marca w Urzędzie Miejskim pracuje "Oficer czystego powietrza". Stanowisko to objął Paweł Mazurczyk. Jakie będą jego kompetencje i zadania?

ratusz, urząd miejski
Od 9 marca w Urzędzie Miejskim pracuje "Oficer czystego powietrza" · fot. BM / pless.pl


- Do głównych zadań oficera ma należeć m.in. dokonywanie analizy i ocen sytuacji w zakresie ochrony powietrza na terenie gminy, a także - i to uważam za jedno z najważniejszych zadań - koordynacja działań podejmowanych przez Gminę na rzecz poprawy jakości powietrza (oficer powinien być swoistym "spoiwem" łączącym wszystkie działania, programy i potrzeby mieszkańców) - mówi Paweł Mazurczyk powołany na stanowisko oficera czystego powietrza.

Zdaniem urzędnika w pierwszej kolejności należy się skupić na kontynuacji działań na rzecz dalszego podnoszenia świadomości/ wiedzy wśród mieszkańców gminy dotyczących korzyści płynących z działań na rzecz ochrony i poprawy jakości powietrza.

- Wydaje się, iż w tych obszarach możemy - oprócz już realizowanych (np. prelekcje w szkołach, akcje informacyjne) - podjąć jeszcze wiele działań, które pomogą jeszcze bardziej uwrażliwić mieszkańców naszego regionu na kwestie dotyczące korzyści i komfortu życia wynikających z oddychania czystym powietrzem w gminie - dodaje Paweł Mazurczyk.

pszczyna,kościół,slonce,zima,wiosna,smog,
Często w chłodniejsze jesienne i zimowe dni towarzyszy nam taki "smogowy krajobraz"


Do zadań oficera czystego powietrza będzie należała koordynacja projektów realizowanych przez gminę Pszczyna, poszukiwanie nowych projektów mających na celu ograniczenie niskiej emisji. Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za koordynację działań promocyjno-informacyjnych, edukacyjnych, współpracę ze Strażą Miejską w celu usprawnienia kontroli paliw stałych, a także współpracę z komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie poprawy jakości powietrza.

- Obecnie problem jest bardzo poważny. Południowa Polska zmaga się z ogromnymi stężeniami niebezpiecznych pyłów w powietrzu. Wzrasta świadomość mieszkańców, którzy oczekują szybkich zmian. W związku z wieloma zadaniami, które realizujemy, a także kolejnymi, do których zamierza przystąpić Gmina Pszczyna, zdecydowaliśmy, aby zatrudnić człowieka, który będzie koordynował zadania w tym zakresie - tłumaczy Piotr Łapa, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.

- Każdy kto zarzuca nieskuteczne działania musi mieć świadomość, że walka o czyste powietrze to projekt długofalowy. Żadnej gminy w Polsce nie stać na to, żeby z własnych środków wymieniła wszystkie stare "kopciuchy" finansując montaż nowoczesnych, ekologicznych kotłów. Dlatego od 2017 roku stale wymieniamy kotły węglowe przeznaczając na ten cel milionowe nakłady. Stale poszukujemy nowych projektów i źródeł finansowania - dodaje rzecznik.

BM / pless.pl

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.