Wiadomości

  • 13 lutego 2020
  • wyświetleń: 2620

Pozycjonowanie strony w Google - jak wybrać agencję SEO?

Materiał partnera:

Współpraca z agencją zajmującą się optymalizacją SEO to najlepszy sposób na zadbanie o dobrą widoczność w sieci. Jakimi kryteriami powinniśmy się kierować, wybierając wyspecjalizowaną w tej dziedzinie firmę tak, by spełniła nasze oczekiwania?

Pozycjonowanie strony w Google - jak wybrać agencję SEO?


Nie jest łatwo trafić na pierwsze miejsce na liście wyszukiwań pokazywanych przez Google - aby to osiągnąć, niezbędna jest nie tylko ekspercka wiedza na temat zasad rządzących optymalizacją SEO, ale i również świadomość nieustannie zachodzących w tym obszarze zmian. Jest jednak o co walczyć, gdyż tylko 25% użytkowników decyduje się na sprawdzanie wyników wykraczających poza pierwszą stronę Google. Nic zaś tak nie pomaga w zwiększaniu naszej widoczności w sieci niż współpraca z doświadczoną w pozycjonowaniu stron agencją. Na co zatem zwracać uwagę, gdy wybieramy firmę, z którą chcielibyśmy podjąć w tej kwestii współpracę?

Twarde fakty o pozycjonowaniu



Tym, nad czym przede wszystkim powinniśmy się pochylić, to sposób, w jaki dana firma opisuje swoje metody dbania o pozycjonowanie stron. Mimo że optymalizacja SEO może wydawać się laikowi swoistą "czarną magią", w rzeczywistości znacznie bliżej jej do rzemiosła rządzącego się ustalonymi regułami. Jeżeli zatem podczas wstępnych rozmów przedstawiciele agencji opowiadają o swojej pracy w sposób ogólnikowy lub też próbują nas zachęcić do współpracy, wspominając o tajnych sztuczkach pozycjonowania sklepów w Google, jakie rzekomo posiadają, powinno być to dla nas znakiem ostrzegawczym. Znacznie lepiej stawiać na agencje (takie jak np. http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/), które próbują dokładnie wytłumaczyć nam, w jaki sposób działają, oraz dlaczego w swojej pracy korzystają z takich, a nie innych narzędzi.

Indywidualne podejście do pozycjonowania



Przejrzystość w komunikacji z pewnością zapewni nam wstępny audyt - jego obecność w ofercie agencji to znak, że warto rozważyć współpracę z taką firmą. Podczas audytu specjaliści dokonują analizy naszej strony, gromadząc informacje, które pozwolą im przeprowadzić odpowiednie, skrojone pod naszą firmę działania. Jest to o tyle istotne, że - w przeciwieństwie do tego, co mogą twierdzić wspomniani w poprzednim akapicie "magicy od SEO" - nie ma żadnej tajnej ani uniwersalnej metody na poprawienie widoczności strony na SERP-ach lub pozycjonowanie ekspresowym tempie. Każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie, a wdrażane rozwiązania należy oprzeć o doświadczenie oraz nieustannie zmieniające się trendy dotyczące SEO. Indywidualne podejście jest o tyle istotne, że algorytmy zarządzające Google są nieustannie zmieniane: w samym tylko roku 2018 wprowadzono 3234 zmiany. To, co działało kilka miesięcy wcześniej, obecnie może być już zupełnie bezużyteczne.

Po czym poznać, że dana firma posiada wspomniane doświadczenie i kompetencje? Wbrew pozorom kierowanie się wysoką pozycją agencji na liście wyszukiwań Google wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach może oznaczać, że agencja bardziej skupia się na dbanie o pozycjonowanie własnej firmy niż swoich klientów. Z tego względu głównym wyznacznikiem jakości powinny być dla nas recenzje osób oraz firm, które już skorzystały z usług danej agencji. Warto też mieć na uwadze, że nie trzeba ograniczać naszych poszukiwań tylko do specjalistów operujących w naszym rejonie. Optymalizacja SEO czy też dbanie o pozycjonowanie stron sklepów w Google to działania, które bez żadnych problemów można prowadzić zdalnie, zatem nie opłaca się ograniczać tylko do specjalistów znajdujących się fizycznie w naszym zasięgu.

Podsumowując: poszukując agencji SEO, należy szukać przede wszystkim firmy, która jasno przedstawia swoje metody działania, nie kryjąc się za skomplikowanym żargonem, i która jest gotowa na bieżąco przedstawiać nam wyniki swoich działań. Naszych usiłowań nie powinniśmy ograniczać tylko do pierwszych wyników wyszukiwań typu "agencja od SEO", warto zgłębić temat, znajdując opinie i recenzje. Walka o dobre miejsce na liście wyszukiwań jest zbyt istotna, by pozostawiać ją w niepewnych rękach.