Wiadomości
- 15 lipca 2019
- wyświetleń: 21751
[ZDJĘCIA] Centrum przesiadkowe nabiera ostatecznych kształtów
Prace przy budowie centrum przesiadkowego w Pszczynie z infrastrukturą towarzyszącą wchodzą w końcową fazę. Za kilka miesięcy obiekt powinien być gotowy.
Wykonawca w ostatnim czasie rozpoczął montaż paneli fotowoltaicznych na obiekcie. - Trwają również prace wykończeniowe w budynku. Już można zobaczyć, jak ten obiekt będzie się prezentował - elewacja ze szkła i cegły klinkierowej dobrze komponuje się z zabytkowym dworcem kolejowym. Na części dróg dojazdowych położone są pierwsze warstwy asfaltu. Ostatnia warstwa zostanie ułożona na końcu wszystkich prac - mówi starosta Barbara Bandoła. Przygotowane jest także podłoże pod parking dla rowerów. Nasadzone zostały pierwsze drzewa. Na ukończeniu jest ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż ulicy Sokoła oraz parkingi.
W budynku centrum przesiadkowego znajdzie się poczekalnia dla podróżnych, pomieszczenia do obsługi pasażerów, toalety i zaplecze techniczne. Obok budynku powstają wiaty przystankowe ze stanowiskami dla autobusów komunikacji lokalnej i dalekobieżnych. Obiekty będą wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne, a także punkty informacyjne "infobox" dla podróżnych.
Wraz z budową centrum przesiadkowego, gruntownie przebudowywany jest układ drogowy w okolicach ul. Sokoła i Plac Dworcowy, odcinek ul. Kościuszki oraz skrzyżowanie ul. Sokoła i ul. Dworcowej, gdzie powstaje "mini rondo". Przebudowywane są także ciągi pieszo-rowerowe, chodniki oraz zjazdy.
Przy centrum przesiadkowym powstają parkingi dla niemal 200 samochodów, zatoki dla autobusów i busów, parkingi rowerowe na 180 miejsc oraz postój Taxi.
Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się tutaj pomiędzy różnymi środkami komunikacji - samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami.
- Głównym celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w powiecie pszczyńskim oraz stworzenie miejsca pozwalającego na integrację różnych przewoźników i przesiadkę z komunikacji lokalnej na regionalną - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński.
Powiat pszczyński jest organizatorem komunikacji na dwóch liniach: Pszczyna - Suszec, przedłużonej do Żor oraz Pszczyna - Pawłowice. Są to bardzo popularne wśród mieszkańców trasy. W 2018 roku wszystkimi liniami komunikacji publicznej na terenie powiatu pszczyńskiego zostało przewiezionych ponad 400 tysięcy pasażerów.
Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczynie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą to największa inwestycja w historii powiatu pszczyńskiego, który jako partner wiodący realizuje projekt w partnerstwie z gminą Pszczyna.
Część realizowaną przez powiat pszczyński, czyli budowę centrum przesiadkowego oraz prowadzący do niego układ drogowy, powiat pszczyński buduje za ponad 17 mln zł. Jednak ponad 14 mln zł to środki pozyskane na ten cel z funduszy europejskich. Przypomnijmy, że wyłoniony w drodze przetargu wykonawca - konsorcjum firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur przejął plac budowy początkiem czerwca 2018 roku.
Partner projektu - gmina Pszczyna wykonuje system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Koszt części realizowanej przez gminę Pszczyna to ponad 26 mln zł.
Wartość całego projektu - budowy centrum przesiadkowego, przebudowy prowadzącego do niego układu drogowego, parkingów oraz systemu tras rowerowych i dwóch mniejszych centrów przesiadkowych w sołectwach gminy Pszczyna wynosi ponad 43,6 mln zł, z czego unijna dotacja to ponad 35,6 mln zł.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Centrum przesiadkowe w Pszczynie
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Centrum przesiadkowe w Pszczynie" podaj