Wiadomości

  • 27 maja 2018
  • wyświetleń: 15825

Wkrótce bezpośrednie połączenie Pszczyny i Pragi! Znamy rozkład jazdy

Zbliża się uruchomienie pierwszych prywatnych pociągów dalekobieżnych w Polsce - z Krakowa przez Katowice do Pragi. Przewoźnik uzyskał już oficjalny rozkład od polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej - PKP PLK.

pociąg LEO Express
fot. materiały prasowe


Dokładny termin uruchomienia pociągu jednak nadal nie jest znany i zależy od toczącego się postępowania w Urzędzie Transportu Kolejowego, dotyczącego dopuszczenia jednostek elektrycznych, którymi Leo Express zamierza obsługiwać nową polsko-czeską trasę. Start nowego połączenia najprawdopodobniej nastąpi na przełomie czerwca i lipca.

Rozkład jazdy w pierwszym etapie zakłada kursy w weekendy. Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę: z Pragi do Krakowa - w piątki i niedziele. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy, które na tę chwilę mocno ograniczają możliwości ekspolatacyjne na szlakach, Leo Express przewiduje stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów.

Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Oświęcimiu -Dworach, Mysłowicach, Tychach i Pszczynie. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21-ej, a do Krakowa dotrze o 23:19.

rozkład jazdy LEO Express


Zamiarem LEO Express jest stworzenie dobrze skomunikowaniej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowiej, która łączy kolej, autokary, a także transport spod drzwi do drzwi wykorzystujący małe busy. Autokary LEO Express już teraz łączą ponad 40 polskich miast, na przykład Kraków z Ustką, Warszawę z Kielcami i Krakowem, czy Katowice z Łodzią i Gdańskiem. Dodatkowo za pomocą sieci połączeń autobusowo-kolejowych firma już teraz zapewnia połączenia Polski z ponad 25 europejskimi miastami.

Przewoźnik widzi duże szanse zwłaszcza w rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych, w których tkwi ogromny potencjał. Zdecydowanie najwiekszy udział w międzynarodowym przewozie osób utrzymuje transport drogowy: samochodowy oraz autokarowy. Stworzenie otwartego rynku daje możliwości uruchomienia nowych połączeń i relacji w międzynarodowym transporcie kolejowym i pozyskanie dla kolei dodatkowych, zupełnie nowych pasażerów, a także wsparcie idei zrównoważonej i ekologicznej mobilności.

pociąg LEO Express
fot. materiały prasowe


LEO Express to prywatny, czesko-polsko-słowacki przewoźnik, który od 2012 roku przewozi pasażerów na głównych trasach kolejowych w Czechach oraz Słowacji we własnych, nowoczesnych elektrycznych zespołach trakcyjnych. Przewoźnik ma również sieć linii autobusowych połączonych z liniami kolejowymi - łączących 7 krajów, m.in. Austrię, Niemcy, Węgry i Ukrainę. Ponad 20 autobusów obsługuje m. in. Warszawę, Kraków, Łódź, Gdańsk, Katowice, Rzeszów, Toruń, Ustkę, Poprad, Budapeszt, Lwów, Monachium, Salzburg i Wiedeń. Filozofią firmy jest transport osób, który nie zaczyna się tylko od przystanku, ale umożliwia podróż od drzwi do drzwi - za pomocą dedykowanych busów w wybranych miastach.

BM / pless.pl

źródło: LEO Express

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.