Wiadomości
- 31 października 2017
- wyświetleń: 6936
[WIDEO] Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!
Rusza kampania społeczna skierowana zarówno do kierowców, jak i pieszych. Kampania społeczna „Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!” wkracza do polskiego Internetu i jak zapowiadają pomysłodawcy i realizatorzy projektu, to nie koniec pomysłów. Już trwają prace nad kolejnym filmem o podobnej tematyce.
Jesień to czas kiedy drogi stają się szczególnie niebezpieczne. Deszczowa pogoda, wcześnie zapadający zmrok, gdy ulice tętnią jeszcze życiem to czas, w którym na pieszych czyha śmiertelne niebezpieczeństwo. Ubrani najczęściej w ciemne ubrania bez elementów odblaskowych, są w tym okresie szczególnie narażeni na potrącenia. Policyjne statystyki pokazują, że do tych zdarzeń dochodzi nie tylko poza terenem zabudowanym, ale także w miastach, na dobrze oświetlonych fragmentach dróg.
Portal Bielskie Drogi aktywnie współpracuje z Komendą Miejską Policji w Bielsku-Białej, w zakresie profilaktyki i edukacji społeczeństwa za pomocą mediów społecznościowych. Wspólnie z lokalnymi służbami, przygotował spot promujący noszenie odblasków przez pieszych po zmroku.
Trwający niespełna trzy minuty film, jak podkreślają sami autorzy, jest w pewnym sensie dziełem z przypadku. Dziennikarze Bielskich Dróg, początkiem października podczas wspólnej akcji z bielską drogówką, postanowili nakręcić krótki i amatorski film promujący noszenie odblasków. Nagranie według początkowego założenia, miało być wykonane telefonem komórkowym i zostać zmontowane amatorsko w domowych warunkach.
W ciągu kilku kolejnych dni, pomysł amatorskiego spotu przerodził się w profesjonalną kampanię społecznościową o nazwie „Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!”. Do akcji przyłączył się reżyser Adam Aljovich, który przygotował scenariusz i plan nagrania, oraz zaangażował swoich kolegów z branży do pomocy. Dziennikarze lokalnego portalu w ciągu kolejnych dni zarazili swoim pomysłem trzech lokalnych przedsiębiorców, którzy postanowili pomóc sfinansować kampanię.
W sobotę 14-go października odbyły się zdjęcia do filmu, który możecie Państwo zobaczyć w sieci. Założeniem filmu od samego początku było wzbudzenie u widza silnych emocji. Płacz matki po utracie dziecka, był w tym przypadku bardzo realny i zdaniem wielu osób pracujących przy wypadkach, odzwierciedlał prawdziwe emocje i realną reakcję na śmierć kogoś bliskiego.
Nad całością projektu czuwali przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej, podkom. Krzysztof Stankiewicz i mł. asp. Ilona Michalczyk. Do akcji przyłączyło się Prywatne Pogotowie Ratunkowe w Bielsku-Białej, OSP Stare Bielsko, OSP Mnich z powiatu cieszyńskiego i dyrekcja MZK w Bielsku-Białej. W sumie w produkcję było zaangażowanych blisko pięćdziesiąt osób. Aktorzy, którzy wystąpili w filmie nie są profesjonalistami i był to ich pierwszy udział w tego typu projekcji. Jak sami podkreślają, mają nadzieję, że nie ostatni.
Kampania społeczna „Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!” wkracza do polskiego Internetu i jak zapowiadają pomysłodawcy i realizatorzy projektu, to nie koniec pomysłów. Już trwają prace nad kolejnym filmem o podobnej tematyce.
Portal Bielskie Drogi aktywnie współpracuje z Komendą Miejską Policji w Bielsku-Białej, w zakresie profilaktyki i edukacji społeczeństwa za pomocą mediów społecznościowych. Wspólnie z lokalnymi służbami, przygotował spot promujący noszenie odblasków przez pieszych po zmroku.
Trwający niespełna trzy minuty film, jak podkreślają sami autorzy, jest w pewnym sensie dziełem z przypadku. Dziennikarze Bielskich Dróg, początkiem października podczas wspólnej akcji z bielską drogówką, postanowili nakręcić krótki i amatorski film promujący noszenie odblasków. Nagranie według początkowego założenia, miało być wykonane telefonem komórkowym i zostać zmontowane amatorsko w domowych warunkach.
W ciągu kilku kolejnych dni, pomysł amatorskiego spotu przerodził się w profesjonalną kampanię społecznościową o nazwie „Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!”. Do akcji przyłączył się reżyser Adam Aljovich, który przygotował scenariusz i plan nagrania, oraz zaangażował swoich kolegów z branży do pomocy. Dziennikarze lokalnego portalu w ciągu kolejnych dni zarazili swoim pomysłem trzech lokalnych przedsiębiorców, którzy postanowili pomóc sfinansować kampanię.
W sobotę 14-go października odbyły się zdjęcia do filmu, który możecie Państwo zobaczyć w sieci. Założeniem filmu od samego początku było wzbudzenie u widza silnych emocji. Płacz matki po utracie dziecka, był w tym przypadku bardzo realny i zdaniem wielu osób pracujących przy wypadkach, odzwierciedlał prawdziwe emocje i realną reakcję na śmierć kogoś bliskiego.
Nad całością projektu czuwali przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej, podkom. Krzysztof Stankiewicz i mł. asp. Ilona Michalczyk. Do akcji przyłączyło się Prywatne Pogotowie Ratunkowe w Bielsku-Białej, OSP Stare Bielsko, OSP Mnich z powiatu cieszyńskiego i dyrekcja MZK w Bielsku-Białej. W sumie w produkcję było zaangażowanych blisko pięćdziesiąt osób. Aktorzy, którzy wystąpili w filmie nie są profesjonalistami i był to ich pierwszy udział w tego typu projekcji. Jak sami podkreślają, mają nadzieję, że nie ostatni.
Kampania społeczna „Noś odblaski! Daj się zobaczyć! Nie daj się zabić!” wkracza do polskiego Internetu i jak zapowiadają pomysłodawcy i realizatorzy projektu, to nie koniec pomysłów. Już trwają prace nad kolejnym filmem o podobnej tematyce.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Wypadki i kolizje - powiat pszczyński
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Wypadki i kolizje - powiat pszczyński" podaj