Wiadomości
- 24 stycznia 2016
- wyświetleń: 1102
Zima: infolinia dla bezdomnych
W związku z niskimi temperaturami, przypominamy, że w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego działa infolinia dla bezdomnych. Dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 800-100-022 (połączenia bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych), można uzyskać informacje o pomocy w zakresie noclegu i wyżywienia dla osób bezdomnych.
Według zapowiedzi meteorologów temperatura będzie spadać, zwłaszcza nocą. Na niebezpieczeństwo narażone są osoby samotne lub pod wpływem alkoholu, a także bezdomni, którzy szukają schronienia na ogródkach działkowych i w opuszczonych budynkach. Powiadomienie odpowiednich służb - policji lub straży miejskiej może uratować czyjeś życie. Numery alarmowe: 997 i 112. Przypominamy, że informacje o pomocy w zakresie noclegu i wyżywienia dla osób bezdomnych można uzyskać dzwoniąc na bezpłatną infolinię, która działa w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Infolinia działa codziennie przez cała dobę i obejmuje swym zasięgiem teren województwa śląskiego. Obsługa infolinii udziela głównie informacji o pomocy w zakresie noclegu i wyżywienia - o lokalizacji schronisk i noclegowni oraz ośrodków wsparcia doraźnego (jadłodajni, ogrzewalni) dla osób bezdomnych, położonych najbliżej miejsca pobytu osoby będącej w potrzebie.
W poprzednim sezonie działania infolinii przyjęto 295 zgłoszeń (zimą 2013/2014 dzwoniono 307 razy). Od początku listopada dzwoniono 135 razy. Większość z nich dotyczyła adresu noclegowni lub jadłodajni. Dzwoniący to najczęściej osoby bezdomne, bezpośrednio zainteresowane pomocą. Rzadziej są to osoby postronne dzwoniące na prośbę bezdomnego.
Infolinia działa codziennie przez cała dobę i obejmuje swym zasięgiem teren województwa śląskiego. Obsługa infolinii udziela głównie informacji o pomocy w zakresie noclegu i wyżywienia - o lokalizacji schronisk i noclegowni oraz ośrodków wsparcia doraźnego (jadłodajni, ogrzewalni) dla osób bezdomnych, położonych najbliżej miejsca pobytu osoby będącej w potrzebie.
W poprzednim sezonie działania infolinii przyjęto 295 zgłoszeń (zimą 2013/2014 dzwoniono 307 razy). Od początku listopada dzwoniono 135 razy. Większość z nich dotyczyła adresu noclegowni lub jadłodajni. Dzwoniący to najczęściej osoby bezdomne, bezpośrednio zainteresowane pomocą. Rzadziej są to osoby postronne dzwoniące na prośbę bezdomnego.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.