Wiadomości
- 21 lutego 2015
- wyświetleń: 3151
Wydano 80% kwoty na odśnieżanie
Chociaż zima surowa nie jest, to na odśnieżanie w sezonie 2014/2015 wydano już około 80% kwoty zaplanowanej przy pierwszym przetargu na zimowe utrzymanie dróg. Teraz gmina ogłasza kolejny przetarg na pełnienie tej usług.
- Zgodnie za statystykami zima w naszym kraju trwa od października do 15 kwietnia. Ponieważ w tej chwili wykorzystaliśmy zdecydowaną część kwoty z pierwszego przetargu, to dla bezpieczeństwa, gdyby załamała się pogoda, gdyby te prognozy, że idzie wiosna nie do końca się sprawdziły i spadł śnieg, musimy mieć zawartą umowę - objaśnia Katarzyna Huptys z wydziału gospodarki komunalnej Urzędu Miejskiego w Pszczynie.
Jak dodaje, przetarg wyłoni wykonawcę opcjonalnego, który zadania podejmie się dopiero wtedy, gdyby okazało się, że wcześniej określone w wyniku pierwszego przetargu środki na ten cel okazały się niewystarczające.
Pierwszy przetarg ogłoszono w październiku. Wygrała go firma Drogród z Ćwiklic, która zakres usług wyceniła na kwotę 459,889,10 zł brutto. Obecnie (stan na dzień 20 lutego) z tej kwoty pozostało około 90 tysięcy złotych.
- Za każdym razem kiedy rozpisujemy przetarg, to płatność dla firm jest za konkretnie wykonaną usługę. Nie płacimy za utrzymanie sprzętu w gotowości, ale za konkretnie wykonane usługi. Stąd zawarcie takiej umowy nie jest równoznaczne z wydatkowaniem środków. Robimy to na zapas, tak, aby być zabezpieczonym do połowy kwietnia - wyjaśnia sposób rozliczania Katarzyna Huptys i tłumaczy, że gmina ma obowiązek mieć umowę zawartą na cały okres zimowy oraz przygotowane odpowiednie środki.
Urząd Miejski na oferty w drugim przetargu czeka do 27 lutego. Wynik na odśnieżanie dróg poznamy zapewne na początku marca.
Jak dodaje, przetarg wyłoni wykonawcę opcjonalnego, który zadania podejmie się dopiero wtedy, gdyby okazało się, że wcześniej określone w wyniku pierwszego przetargu środki na ten cel okazały się niewystarczające.
Pierwszy przetarg ogłoszono w październiku. Wygrała go firma Drogród z Ćwiklic, która zakres usług wyceniła na kwotę 459,889,10 zł brutto. Obecnie (stan na dzień 20 lutego) z tej kwoty pozostało około 90 tysięcy złotych.
- Za każdym razem kiedy rozpisujemy przetarg, to płatność dla firm jest za konkretnie wykonaną usługę. Nie płacimy za utrzymanie sprzętu w gotowości, ale za konkretnie wykonane usługi. Stąd zawarcie takiej umowy nie jest równoznaczne z wydatkowaniem środków. Robimy to na zapas, tak, aby być zabezpieczonym do połowy kwietnia - wyjaśnia sposób rozliczania Katarzyna Huptys i tłumaczy, że gmina ma obowiązek mieć umowę zawartą na cały okres zimowy oraz przygotowane odpowiednie środki.
Urząd Miejski na oferty w drugim przetargu czeka do 27 lutego. Wynik na odśnieżanie dróg poznamy zapewne na początku marca.
Uwaga! Mieszkańcy informacje o nieodśnieżonych drogach mogą zgłaszać w wydziale gospodarki komunalnej Urzędu Miejskiego w Pszczynie (32 449-39-12, 32 449-39-13, 32 449-39-46) oraz w straży miejskiej (32 210-43-73, 32 210-28-50).
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.