Wiadomości

  • 8 października 2014
  • wyświetleń: 4987

Pacjenci ocenili szpital

Artykuł sponsorowany:

We wrześniu Zarząd Centrum Dializa zlecił wykonanie ankiety dotyczącej zadowolenia pacjentów z usług oferowanych przez pszczyński szpital. W badaniu wzięło udział ponad 100 respondentów. Odpowiedzi pacjentów pozwoliły na poznanie dobrych stron placówki oraz sfer, które wymagają jeszcze poprawy.

Ankieta wykonana dnia 26.09.14 r. pośród 100 pacjentów wszystkich oddziałów szpitalnych.

Ogólna kondycja placówki została oceniona dobrze. 75 % ankietowanych poleciłoby szpital w Pszczynie swojej rodzinie i znajomym.

Szpital w Pszczynie


Szpital w Pszczynie


Najwięcej przychylnych głosów respondentów zyskał personel szpitala, zarówno medyczny jak i pomocniczy.

Szpital w Pszczynie


Szpital w Pszczynie


Szpital w Pszczynie


Ponad 40% ankietowanych oceniło bardzo dobrze przepływ informacji na linii pacjent - szpital. Chorzy uważają, że zostali zapoznani z harmonogramem pracy oddziałów. Ponadto większość osób leczących się w pszczyńskim szpitalu czuje się właściwie poinformowana o zdiagnozowanej jednostce chorobowej oraz przebiegu swojej hospitalizacji.

Szpital w Pszczynie


W części ankiety dotyczącej funkcjonowania oddziałów, bardzo duże poparcie respondentów zyskało utrzymywanie w strukturach szpitala Oddziału Kardiologii Inwazyjnej. Niemal ogół ankietowanych był zadowolony z dostępności w Pszczynie tego rodzaju świadczeń medycznych.

Nieodpłatne usługi dodatkowe dla hospitalizowanych zostały docenione przez ankietowanych. Pacjenci pozytywnie ocenili możliwość korzystania z darmowego parkingu, jednak wskazali także na potrzebę rozwoju sieci bezpłatnej telewizji w obrębie szpitala.

Sferą wymagającą dalszych działań informacyjnych ze strony szpitala, okazała się być dostępność w placówce usług handlowych. Odpowiednio 40 % ankietowanych nie wiedziało o działalności na terenie szpitala sklepu ortopedycznego, a 33 % respondentów o istnieniu kawiarenki.

Na koniec ankietowani zostali zapytani o jakość serwowanych podczas hospitalizacji posiłków. Kolejno 21 % i 63 % pacjentów oceniło je jako bardzo dobre i dobre, tylko 16 % było niezadowolonych.

Wyniki ankiety stanowią punkt wyjścia dla szerszych opracowań dotyczących aktualnej sytuacji szpitala. Zarząd spółki planuje przeprowadzać badania sondażowe wśród pacjentów co sześć miesięcy. Pozwoli to na ocenę bieżącej działalności szpitala oraz na rozwój udzielanych w nim świadczeń.

Zarząd Centrum Dializa dziękuje wszystkim ankietowanym za udział w badaniu.