Wiadomości

  • 26 listopada 2013
  • wyświetleń: 2484

Maraton pisania listów w Woli

W dniach 14-15 grudnia w Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im ks. prof J. Tischnera w Woli odbędzie się XIV Maraton Pisania Listów Amnesty International.

W czasie Maratonu przez 24 godziny pisane są ręcznie listy w obronie kilkunastu konkretnych osób lub grup osób, których prawa zostały złamane.

- List może napisać każda osoba, która chce wyrazić swój indywidualny sprzeciw wobec łamania praw człowieka. Co roku dzięki Maratonowi Pisania Listów udaje nam się realnie wpłynąć na poprawę sytuacji kilku bądź kilkunastu osób, których prawa człowieka zostały złamane - mówią organizatorzy akcji w Woli z 63 Szkolnej Grupy Amnesty Inetrnational.

Jak dodają, listy pisane ludzi na całym świecie są naprawdę skuteczne. Wiele osób biorących udział w Maratonie otrzymuje odpowiedź na swoje listy, a osoby, które dzięki tym listom zostały uwolnione przyznają, że dodawały im one otuchy i pocieszenia.

- Nasze listy solidarności okazują się często ostatnią nadzieją dla prześladowanych i więzionych. Dlatego co roku organizujemy Maraton Pisania Listów - wyjaśniają. - W naszej szkole , podobnie jak w całym kraju, piszemy od godz. 12.00 w sobotę 14 grudnia do godziny 12.00 w niedzielę 15 grudnia.

W ubiegłym roku, w ponad 200 miejscach w całej Polsce, wspólnie napisaliśmy 182.197 listów, z tego aż 7174 w szkole w Woli.

new / pless.pl

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Publiczne Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli" podaj

Reklama

Publiczne Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Publiczne Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli" podaj

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.