Wiadomości
- 27 czerwca 2013
- wyświetleń: 9522
Prace naprawcze przy obwodnicy
Rozpoczęły się prace naprawcze na budowie węzła obwodnicy Pszczyny. ZDW w Katowicach podpisał umowę z Mota-Engil Central Europe SA w Krakowie na usunięcie szkód wynikłych z błędu w dokumentacji projektowej węzła powstającej obwodnicy z DK 1 w Pszczynie.
Umowa przewiduje, że Mota-Engil wykona prace konieczne do naprawy wszystkich błędów wynikłych z niewłaściwego projektu. Wcześniej biuro projektów wykonało dokumentację zastępczą, która została na żądanie ZDW w Katowicach przeliczona przez niezależną firmę inżynierską.
ZDW w Katowicach zawarł w umowie z wykonawcą zapis, że trzy dodatkowe ekipy będą pracowały na dwie zmiany. Chodzi o to, by opóźnienie we wznoszeniu węzła, było jak najmniejsze.
- Po analizie harmonogramu widać, że całkowite zakończenie budowy węzła w tym roku jest mało prawdopodobne. Jednak wykonawca zobowiązał się do wykonania tych wszystkich prac, które są konieczne, aby węzeł był przejezdny przed końcem tego roku - powiedział Ryszard Pacer, rzecznik prasowy ZDW.
Koszt dodatkowych prac wynikający z umowy wynosi prawie 5,545 mln złotych netto. Kwoty tej Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie dochodził od firmy Egis Polska, która wykonała błędny projekt budowlany.
Prace na części drogowej obwodnicy wykonywanej przez Strabag przebiegają planowo. Układana jest masa bitumiczna i wykonywane obiekty mostowe i przepusty. Prowadzone są także prace na części drogowej obwodnicy w miejscu styku z częścią budowaną przez Mota-Engil.
ZDW w Katowicach zawarł w umowie z wykonawcą zapis, że trzy dodatkowe ekipy będą pracowały na dwie zmiany. Chodzi o to, by opóźnienie we wznoszeniu węzła, było jak najmniejsze.
- Po analizie harmonogramu widać, że całkowite zakończenie budowy węzła w tym roku jest mało prawdopodobne. Jednak wykonawca zobowiązał się do wykonania tych wszystkich prac, które są konieczne, aby węzeł był przejezdny przed końcem tego roku - powiedział Ryszard Pacer, rzecznik prasowy ZDW.
Koszt dodatkowych prac wynikający z umowy wynosi prawie 5,545 mln złotych netto. Kwoty tej Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie dochodził od firmy Egis Polska, która wykonała błędny projekt budowlany.
Prace na części drogowej obwodnicy wykonywanej przez Strabag przebiegają planowo. Układana jest masa bitumiczna i wykonywane obiekty mostowe i przepusty. Prowadzone są także prace na części drogowej obwodnicy w miejscu styku z częścią budowaną przez Mota-Engil.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.