Wiadomości
- 4 sierpnia 2009
- wyświetleń: 25153
Budowa tunelu zgodnie z planem
Budowa przejazdu pod torami kolejowymi w Pszczynie, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933 przebiega zgodnie z harmonogramem.
Wykonane zostały już wszystkie ściany szczelinowe po zachodniej stronie torów. Przełożono także wszystkie instalacje infrastruktury technicznej po tej stronie torów. Trwają prace pod jednym z torów, który jest wyłączony z ruchu. Wykonywane są w tej chwili ściany przyczółkowe, na których oparty będzie wiadukt dla tego toru. W tym tygodniu betonowano kolejny fragment tych przyczółków.
Pod drugim torem takie przyczółki już wykonano i trwają przygotowania do budowy samego wiaduktu. Wiadukty będą dwa, po jednym dla każdego toru. Zmieniono także organizację ruchu pieszych i dojazdu do firm Patentus i Elwo. Wiąże się to z przygotowaniami do budowy ścian szczelinowych po wschodniej stronie torów kolejowych. Trwa przekładanie kanalizacji (rura o średnicy 1500 mm) oraz infrastruktury teletechnicznej i energetycznej. Następnie będą wykonywane ściany szczelinowe.
Harmonogram jest napięty, ale jak dotychczas wszystko idzie zgodnie z planem. Chociaż wykonano już gigantyczną pracę zużywając setki ton stali i betonu, efekty nie są jeszcze widoczne gołym okiem. Na przykład ściany szczelinowe są zagłębione całkowicie w ziemi. Dopiero po ich wykonaniu w całości, grunt między nimi zostanie wybrany i w ten sposób powstanie przejście pod torami.Podobnie mało spektakularne są prace przy przekładaniu infrastruktury technicznej. Dotyczy to kanalizacji i wielu kilometrów kabli energetycznych i telefonicznych.
Dotychczasowy przebieg prac pozwala sądzić, że termin ukończenia obiektu planowany na 30 czerwca 2010 roku będzie dotrzymany.
ZDW Katowice
Pod drugim torem takie przyczółki już wykonano i trwają przygotowania do budowy samego wiaduktu. Wiadukty będą dwa, po jednym dla każdego toru. Zmieniono także organizację ruchu pieszych i dojazdu do firm Patentus i Elwo. Wiąże się to z przygotowaniami do budowy ścian szczelinowych po wschodniej stronie torów kolejowych. Trwa przekładanie kanalizacji (rura o średnicy 1500 mm) oraz infrastruktury teletechnicznej i energetycznej. Następnie będą wykonywane ściany szczelinowe.
Harmonogram jest napięty, ale jak dotychczas wszystko idzie zgodnie z planem. Chociaż wykonano już gigantyczną pracę zużywając setki ton stali i betonu, efekty nie są jeszcze widoczne gołym okiem. Na przykład ściany szczelinowe są zagłębione całkowicie w ziemi. Dopiero po ich wykonaniu w całości, grunt między nimi zostanie wybrany i w ten sposób powstanie przejście pod torami.Podobnie mało spektakularne są prace przy przekładaniu infrastruktury technicznej. Dotyczy to kanalizacji i wielu kilometrów kabli energetycznych i telefonicznych.
Dotychczasowy przebieg prac pozwala sądzić, że termin ukończenia obiektu planowany na 30 czerwca 2010 roku będzie dotrzymany.
ZDW Katowice
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.