REKLAMA WYBORCZA

• 22 maja 2009
  • wyświetleń: 6007

PG nr 1: Warsztaty językowe w Anglii

W dniu 4 maja 43-osobowa grupa uczniów Publicznego Gimnazjum nr 1 w Pszczynie wraz z 4 opiekunkami wyjechała na warsztaty językowe do Anglii, gdzie przebywała do 8 maja.

Wyjazd zaczął się dość niefortunnie i z małym opóźnieniem, ale za to wyspani, cali i zdrowi, po długiej podróży, przeprawie promem z Calais we Francji do Dover w Anglii, dotarliśmy do Londynu. Na uczestników czekały już rodziny, które miały nas gościć podczas pobytu w stolicy Wielkiej Brytanii.

Pierwszego dnia udaliśmy się do Windsoru. Tam przesiedliśmy się na dwupoziomowy autobus, który zabrał nas na przejażdżkę po Windsorze i Eton. Następnie zwiedziliśmy Rezydencję Królewską w Windsorze. Dodatkowych wrażeń dostarczała nam świadomość, że za ścianami pomieszczeń dopuszczonych do zwiedzania, przebywała tego dnia królowa Elżbieta II.
Następnie pojechaliśmy do Hampton Court, gdzie z zewnątrz zobaczyliśmy kolejną Rezydencję Królewską, spacerowaliśmy w ogrodach królewskich oraz błądziliśmy w labiryncie z żywopłotu.

Drugiego dnia wyjechaliśmy do Brighton - miasta oddalonego o około 1,5 godziny jazdy autokarem na południe od Londynu, nad Kanałem Angielskim (Kanałem La Manche). Pobyt w Brighton rozpoczęliśmy od zwiedzenia Pawilonu Królewskiego. Tam, uczestnicy mogli sprawdzić swój angielski spacerując po zapierających dech w piersiach wnętrzach pałacu, słuchając angielskiego przewodnika. Następnie, w Akwarium podziwialiśmy z bliska mieszkańców mórz - płaszczki, żółwie, różnego rodzaju ryby, koniki morskie, ślimaki oraz rekiny, które przepływały tuż nad naszymi głowami. Po wizycie w Akwarium, czując już atmosferę zbliżających się wielkimi krokami wakacji, spacerowaliśmy po brightońskim molo i plaży. Po powrocie do Londynu, ostatnią atrakcją tego dnia był przelot na London Eye - z wysokości 135 metrów mogliśmy podziwiać piękną panoramę Londynu.

PG nr 1: Warsztaty językowe w Anglii · fot. PG nr 1

W ostatnim dniu pobytu w Londynie swoje kroki skierowaliśmy najpierw do The Globe Theatre (Teatr Szekspira) - tam, uczestnicy kolejny raz mogli sprawdzić swoje umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim - słuchali angielskiej przewodniczki, która oprócz przedstawienia historii teatru, zadawała uczniom pytania i zagadki. Następnie przeszliśmy do Tate Modern - Galerii Sztuki Nowoczesnej. Stamtąd, przechodząc przez Most Milenijny udaliśmy się w kierunku Katedry Św. Pawła, pod którą mieliśmy okazję podziwiać defiladę Marynarki Wojennej oraz zobaczyć księcia Karola z żoną Kamilą. Po niespodziewanym spotkaniu z Księciem Walii, pojechaliśmy na plac Piccadilly Circus.

Następnie odwiedziliśmy Madame Tussaud’s Wax Museum (Muzeum Figur Woskowych). Potem, płynąc statkiem po Tamizie dotarliśmy do Greenwich, gdzie uczestnicy mogli jedną nogą stanąć na półkuli wschodniej, a drugą na zachodniej - w tym bowiem miejscu przebiega południk 0o.

Tam czekał na nas autokar, którym wróciliśmy szczęśliwie do Pszczyny. Na pamiątkę zostały nam zdjęcia (wiele z nich można zobaczyć na stronie http://www.pg1pszczyna.edu.pl ) i pamiątki.
Był to już trzeci wyjazd uczniów PG1 na warsztaty językowe do Anglii, podczas których oprócz zwiedzania, poznania kultury i zwyczajów życia codziennego Anglików, uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności z zakresu porozumiewania się w języku angielskim z osobami, które na co dzień mówią w tym języku. Tak jak poprzednie wyjazdy, tak i ten dostarczył nam wiele niezapomnianych wrażeń i nawet niepotrzebne plotki, które pojawiły się z niewiadomego powodu i zaczęły zataczać coraz szersze kręgi, nie zatrą wspomnień udanego wyjazdu.

Monika Mazurczyk
PG1
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Publiczne Gimnazjum nr 1 w Pszczynie" podaj