Wiadomości
- 18 października 2007
- wyświetleń: 13924
Wiadukt postoi do końca marca!
Pszczyński wiadukt na ul. Bielskiej postoi jeszcze przynajmniej kilka miesięcy. Zarząd Dróg Wojewódzkich chciałby rozpocząć jego rozbiórkę z końcem marca 2008 roku. Na razie ruch dopuszczony jest na przejeździe do końca listopada.
Zarząd Dróg Wojewódzkich posiada już kompletną dokumentację dotyczącą rozbiórki tymczasowego wiaduktu nad torami PKP. Mając jednak na uwadze płynność ruchu w ciągu DW 933 rozpoczęcie rozbiórki obecnego wiaduktu planowane jest po wyłonieniu wykonawcy przejścia pod torami i po wykonaniu tymczasowego przejścia pieszego w poziomie torów, tak aby uczestnicy ruchu mogli jak najdłużej poruszać się bez utrudnień.
fot. Marcin
Harmonogram realizacji projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami:
15 października 2007 r.
- złożenie wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej
15 stycznia 2008 r.
- uzyskanie decyzji lokalizacyjnej (założono wykorzystanie przez Urząd maksymalnego terminu)
16 stycznia 2008 r.
- złożenie wniosku o pozwolenie na budowę
16 marca 2008 r.
- uzyskanie pozwolenia na budowę (założono wykorzystanie przez Urząd maksymalnego terminu)
2008 r.
- ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy
2008 r.
- rozpoczęcie prac
Sam bieg procedur jest niezależny od ZDW. Okres ich trwania przypada na sezon zimowy, podczas którego i tak nie prowadzi się prac budowlanych.
Obecnie wiadukt jest na bieżąco kontrolowany i posiada dopuszczenie do ruchu ważne do końca listopada 2007 r. Pod koniec tego miesiąca zostanie przeprowadzony kolejny przegląd i badanie techniczne, na podstawie którego podjęta zostanie decyzja o dalszym dopuszczeniu wiaduktu do użytku.
Funkcjonujące bramki mają na celu zdecydowane uniemożliwienie wjazdu na wiadukt pojazdów o większej niż dozwolona masie. Jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa.
Przejście pod torami nie będzie miało charakteru tunelu, ponieważ jedynie jego cześć będzie zadaszona, ze względu na przebiegające nad przejściem tory PKP. Podobny obiekt znajduje się w Katowicach na ul. Armii Krajowej.
smm / pless.pl
fot. Marcin
Harmonogram realizacji projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami:
15 października 2007 r.
- złożenie wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej
15 stycznia 2008 r.
- uzyskanie decyzji lokalizacyjnej (założono wykorzystanie przez Urząd maksymalnego terminu)
16 stycznia 2008 r.
- złożenie wniosku o pozwolenie na budowę
16 marca 2008 r.
- uzyskanie pozwolenia na budowę (założono wykorzystanie przez Urząd maksymalnego terminu)
2008 r.
- ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy
2008 r.
- rozpoczęcie prac
Sam bieg procedur jest niezależny od ZDW. Okres ich trwania przypada na sezon zimowy, podczas którego i tak nie prowadzi się prac budowlanych.
Obecnie wiadukt jest na bieżąco kontrolowany i posiada dopuszczenie do ruchu ważne do końca listopada 2007 r. Pod koniec tego miesiąca zostanie przeprowadzony kolejny przegląd i badanie techniczne, na podstawie którego podjęta zostanie decyzja o dalszym dopuszczeniu wiaduktu do użytku.
Funkcjonujące bramki mają na celu zdecydowane uniemożliwienie wjazdu na wiadukt pojazdów o większej niż dozwolona masie. Jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa.
Przejście pod torami nie będzie miało charakteru tunelu, ponieważ jedynie jego cześć będzie zadaszona, ze względu na przebiegające nad przejściem tory PKP. Podobny obiekt znajduje się w Katowicach na ul. Armii Krajowej.
smm / pless.pl
Reklama
TARTAK BIAŁAS
Polecamy więźby, łaty, podbitkę, podłogi. Zapraszamy - Studzionka, ul. Wodzisławska 3Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.