Wiadomości
- 27 września 2007
- wyświetleń: 2651
Kolej zapłaci za swoje spóźnienia
Od 2008 roku pasażerowie podróżujący na trasach międzynarodowych, a od końca 2009 roku pasażerowie tras krajowych zyskają prawo do rekompensat za opóźnienia pociągów - informuje europoseł Jan Olbrycht. To efekt prac Europarlamentu i przyjęcia rozporządzeń, które mają obowiązywać w krajach Unii Europejskiej.
- Pasażer otrzyma rekompensatę w wysokości 25 proc. ceny biletu w przypadku opóźnienia o 60 minut lub więcej i 50 proc. ceny biletu w przypadku opóźnienia o 120 minut lub więcej, o ile winę za opóźnienie ponosi przewoźnik - wyjaśnia Jan Olbrycht. Eurodeputowany nie obawia się bankructwa polskich kolei. - Mam nadzieję, że regulacja ta zmusi przewoźnika do restrukturyzacji i szanowania praw pasażera - ocenia.
PKP nie boi się fali odszkodowań. - Na przewiezionych 161 milionów pasażerów w 2006 roku wpłynęło 185 skarg dotyczących opóźnień pociągu - informuje Piotr Olszewski z PKP Przewozy Regionalne. Do tej pory pasażerowie wobec molocha byli praktycznie bezbronni.
Ochrona praw pasażerów kolei to kolejne w ostatnich miesiącach działanie Parlamentu Europejskiego zmierzające do ochrony praw konsumentów na całym obszarze Unii. Poprzednie decyzje dotyczyły ochrony pasażerów w ruchu lotniczym i obniżenia stawek roamingowych. - W opracowaniu pakietu zmian dotyczących rekompensat za spóźnienia pociągów wzorowaliśmy się na rozwiązaniach przyjętych w ruchu lotniczym - przypomina Olbrycht. - Obowiązują od 2004 roku i na lotniskach są dostępne specjalne druczki, które pasażerowie mogą wypełnić w sytuacji, gdy dojdzie do opóźnienia wylotu i domagać się rekompensat.
Więcej czytaj w Dzienniku Zachodnim.
PKP nie boi się fali odszkodowań. - Na przewiezionych 161 milionów pasażerów w 2006 roku wpłynęło 185 skarg dotyczących opóźnień pociągu - informuje Piotr Olszewski z PKP Przewozy Regionalne. Do tej pory pasażerowie wobec molocha byli praktycznie bezbronni.
Ochrona praw pasażerów kolei to kolejne w ostatnich miesiącach działanie Parlamentu Europejskiego zmierzające do ochrony praw konsumentów na całym obszarze Unii. Poprzednie decyzje dotyczyły ochrony pasażerów w ruchu lotniczym i obniżenia stawek roamingowych. - W opracowaniu pakietu zmian dotyczących rekompensat za spóźnienia pociągów wzorowaliśmy się na rozwiązaniach przyjętych w ruchu lotniczym - przypomina Olbrycht. - Obowiązują od 2004 roku i na lotniskach są dostępne specjalne druczki, które pasażerowie mogą wypełnić w sytuacji, gdy dojdzie do opóźnienia wylotu i domagać się rekompensat.
Więcej czytaj w Dzienniku Zachodnim.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.