Rozrywka
- 27 września 2007
- wyświetleń: 2487
Kurs efektywnej nauki dla dzieci
Artykuł sponsorowany:
Kluczem do wiedzy i sprawności intelektualnej jest czytanie. Dziecko, które dobrze czyta, ma większą wiedzę i lepiej radzi sobie w szkole. Dziecko takie jest bardziej pewne siebie i ma lepszy kontakt z rówieśnikami.
Każde dziecko może sprawnie czytać. Z najnowszych badań wynika, że dzieci mogą uczyć się czytać niemalże od kołyski. Dlatego warto poznać kilka zasad, dzięki którym każdy rodzic będzie mógł skuteczniej wspierać swoje dziecko w nauce czytania.
"Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uniweretasytch nie ma zenacznia kojnolesc ltier przy zpiasie dengao solwa. Nwajżanszyeim jest, aby pierwsza i ostatnia lteria była na siwom mijsecu, ptzosaloe mgoa byc w niaedzile i w dszalym cąigu nie pwinono to sawrztac polbemórw ze zozumierniem tksetu. Dzijee sie tak datgelo, ze
nie czamyty wyszistkch lteir w sołwie, ale clae sołwa od razu."
Jeżeli czytanie polega na rozumieniu znaczenia całych wyrazów, to dziecko powinno jak najwięcej pracować z całymi wyrazami i ich znaczeniami. Nauka poprzez literowanie niepotrzebnie komplikuje i utrudnia dzieciom czytanie. Wiele dzieci, mimo że dobrze literuje, nie rozumie wyrazów, zniechęca się do czytania i nigdy nie osiąga biegłości w tej sztuce.
Dlatego jeśli chcesz pomóc dziecku, czytaj mu jak najwięcej i pokazuj palcem lub wskaźnikiem, co czytasz. Dzięki tej swoistej "kąpieli w wyrazach" dziecko będzie mimowolnie uczyć się czytać dokładnie tak, jak mimowolnie nauczyło się rozumieć język polski. Im młodsze dziecko, tym lepiej. Zadbaj o to, żeby książeczki, które czytasz miały dużą czcionkę.
Bądź cierpliwy!. Nawet jeżeli dziecko nie będzie samodzielnie czytać przed pójściem do szkoły to i tak będzie znacznie lepiej radzić sobie z czytaniem. Wybieraj książki ciekawe, takie, które będą interesowały również Ciebie. Niech dziecko odkrywa bogactwo i złożoność świata. Wiedz, że każde dziecko w chwili urodzenia ma znacznie większą potencjalną inteligencję, niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał.
Natura zbudowała mózg w taki sposób, że przez pierwsze sześć lat życia człowieka potrafi on przyswajać informacje z niezwykłą szybkością i bez najmniejszego wysiłku. Dlatego odpręż się i zaufaj swojemu dziecku. Nasz umysł przypomina instrument muzyczny. Każdy instrument muzyczny gra inaczej. Każdy wydaje z siebie muzykę, ale inaczej wydobywa się muzykę ze skrzypiec, a inaczej z puzonu.
Jeżeli Twoje dziecko chodzi do szkoły i ma problemy z czytaniem, to pamiętaj, że nie jest to jego wina. Jeżeli dziecko nie jest w stanie nauczyć się czytania szkolnymi metodami, to znaczy, że to te metody są złe, a nie Twoje dziecko. Nie każ dziecku literować i głośno czytać. To Ty czytaj dziecku zadane czytanki przynajmniej kilkakrotnie. Pokazuj, co czytasz. Potem poproś, żeby dziecko przeczytało tekst kilkakrotnie po cichu. Dopiero po takim przygotowaniu dziecko może zacząć czytać głośno.
Niech dziecko literuje wyrazy, które już potrafi czytać. Dzięki temu dziecko nabierze więcej pewności siebie, odpręży się i zacznie sobie ufać. Być może pomyślisz, że Twoje dziecko wykuje tekst na pamięć. To nic. Wiesz przecież, że litery są nieważne (jeśli nie, to jeszcze raz uważnie przeczytaj wytłuszczony fragment tekstu z poprzedniej strony). Taki sposób nauki przyniesie dużo więcej radości i satysfakcji Tobie i Twojemu dziecku. A przede wszystkim szybko zobaczysz efekty swojej pracy.
Jeśli jesteś zainteresowany zadzwoń i umów się na lekcję pokazową tel. 032 227 10 70 - http://www.akademiapszczyna.pl class=dodaj target=_blank>http://www.akademiapszczyna.pl.
Uwaga - pokazowe lekcje odbędą się w sobotę i niedzielę (29, 30 września) w Pszczynie - zapraszamy.
----------------------
Akademia Pszczyna
Pszczyna, ul. Zdrojowa 65
tel. 032 227 10 70
biuro@akademiapszczyna.pl
http://www.akademiapszczyna.pl class=dodaj target=_blank>http://www.akademiapszczyna.pl
"Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uniweretasytch nie ma zenacznia kojnolesc ltier przy zpiasie dengao solwa. Nwajżanszyeim jest, aby pierwsza i ostatnia lteria była na siwom mijsecu, ptzosaloe mgoa byc w niaedzile i w dszalym cąigu nie pwinono to sawrztac polbemórw ze zozumierniem tksetu. Dzijee sie tak datgelo, ze
nie czamyty wyszistkch lteir w sołwie, ale clae sołwa od razu."
Jeżeli czytanie polega na rozumieniu znaczenia całych wyrazów, to dziecko powinno jak najwięcej pracować z całymi wyrazami i ich znaczeniami. Nauka poprzez literowanie niepotrzebnie komplikuje i utrudnia dzieciom czytanie. Wiele dzieci, mimo że dobrze literuje, nie rozumie wyrazów, zniechęca się do czytania i nigdy nie osiąga biegłości w tej sztuce.
Dlatego jeśli chcesz pomóc dziecku, czytaj mu jak najwięcej i pokazuj palcem lub wskaźnikiem, co czytasz. Dzięki tej swoistej "kąpieli w wyrazach" dziecko będzie mimowolnie uczyć się czytać dokładnie tak, jak mimowolnie nauczyło się rozumieć język polski. Im młodsze dziecko, tym lepiej. Zadbaj o to, żeby książeczki, które czytasz miały dużą czcionkę.
Bądź cierpliwy!. Nawet jeżeli dziecko nie będzie samodzielnie czytać przed pójściem do szkoły to i tak będzie znacznie lepiej radzić sobie z czytaniem. Wybieraj książki ciekawe, takie, które będą interesowały również Ciebie. Niech dziecko odkrywa bogactwo i złożoność świata. Wiedz, że każde dziecko w chwili urodzenia ma znacznie większą potencjalną inteligencję, niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał.
Natura zbudowała mózg w taki sposób, że przez pierwsze sześć lat życia człowieka potrafi on przyswajać informacje z niezwykłą szybkością i bez najmniejszego wysiłku. Dlatego odpręż się i zaufaj swojemu dziecku. Nasz umysł przypomina instrument muzyczny. Każdy instrument muzyczny gra inaczej. Każdy wydaje z siebie muzykę, ale inaczej wydobywa się muzykę ze skrzypiec, a inaczej z puzonu.
Jeżeli Twoje dziecko chodzi do szkoły i ma problemy z czytaniem, to pamiętaj, że nie jest to jego wina. Jeżeli dziecko nie jest w stanie nauczyć się czytania szkolnymi metodami, to znaczy, że to te metody są złe, a nie Twoje dziecko. Nie każ dziecku literować i głośno czytać. To Ty czytaj dziecku zadane czytanki przynajmniej kilkakrotnie. Pokazuj, co czytasz. Potem poproś, żeby dziecko przeczytało tekst kilkakrotnie po cichu. Dopiero po takim przygotowaniu dziecko może zacząć czytać głośno.
Niech dziecko literuje wyrazy, które już potrafi czytać. Dzięki temu dziecko nabierze więcej pewności siebie, odpręży się i zacznie sobie ufać. Być może pomyślisz, że Twoje dziecko wykuje tekst na pamięć. To nic. Wiesz przecież, że litery są nieważne (jeśli nie, to jeszcze raz uważnie przeczytaj wytłuszczony fragment tekstu z poprzedniej strony). Taki sposób nauki przyniesie dużo więcej radości i satysfakcji Tobie i Twojemu dziecku. A przede wszystkim szybko zobaczysz efekty swojej pracy.
Jeśli jesteś zainteresowany zadzwoń i umów się na lekcję pokazową tel. 032 227 10 70 - http://www.akademiapszczyna.pl class=dodaj target=_blank>http://www.akademiapszczyna.pl.
Uwaga - pokazowe lekcje odbędą się w sobotę i niedzielę (29, 30 września) w Pszczynie - zapraszamy.
----------------------
Akademia Pszczyna
Pszczyna, ul. Zdrojowa 65
tel. 032 227 10 70
biuro@akademiapszczyna.pl
http://www.akademiapszczyna.pl class=dodaj target=_blank>http://www.akademiapszczyna.pl
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.