pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

• 27 czerwca 2007
  • wyświetleń: 6453

''Wichura'' z ZS 2 na górskich szlakach

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Klub turystyczny Wichura" podaj

Szkolny Klub Krajoznawczo-Turystyczny "Wichura" działa od 2004 roku przy Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie. W roku szkolnym 2006/2007 tak jak i w latach poprzednich w klubie wydarzyło się bardzo wiele. Było dużo wyjazdów, sukcesów, zdobytych odznak i uprawnień, ale przede wszystkim tysiące uśmiechów i godzin świetnej zabawy.

Wichura w kolejnej drodze na szczyt.

Rozpoczęliśmy jak zwykle we wrześniu od udziału w rajdzie górskim organizowanym przez Pszczyński Oddział PTTK z metą na Rysiance. Pierwszy wyjazd i od razu ogromny sukces - I. miejsce na dziewiętnaście biorących udział drużyn. Wielka radość z wygranej i motywacja do dalszej nauki i wędrowania.

W październiku grupa wyjechała - jak co roku - na 2 dni w Tatry. Przepiękna pogoda, wspaniały przewodnik i mnóstwo romantycznych widoków z morzem mgieł na czele. Pierwszego dnia weszliśmy na Grzesia, Rakoń i Wołowiec, nasz kolejny dwutysięcznik. Spaliśmy w przepięknym schronisku na Polanie Chochołowskiej. Nazajutrz wspięliśmy się na Trzydniowiański, Kończysty i Starorobociański, a potem już w dół przez Ornak do schroniska na Polanie Ornaczańskiej. Wrażeń mnóstwo, tysiące fotek i cudownych wspomnień.

Jeszcze w tym samym miesiącu wybraliśmy się na Krawcowy Wierch w Beskidzie Żywieckim, skąd przez Wielki i Wilczy Groń, przez Trzy Kopce doszliśmy do schroniska na Rysiance (jednego z naszych ulubionych). Następny wyjazd, w półzimowych warunkach zdobywaliśmy kolejny z 28 szczytów Korony Gór Polski - Skrzyczne - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego.

W przerwie pomiędzy wyjazdami przygotowywaliśmy prezentację na ogólnopolski konkurs na najlepszy Klub Turystyczno-Krajoznawczy. Wygrywając eliminacje oddziałowe, dostaliśmy się do etapu wojewódzkiego. Oczekiwanie na wyniki przeciągało się w nieskończoność. Ale opłacało się! Wygraliśmy! Jesteśmy najlepsi na Śląsku! Dodatkowo jedna z naszych turystek Hania Kuliga zdobyła wyróżnienie w etapie wojewódzkim konkursu "Poznajemy Ojcowiznę".

wichura00004

W lutym wybraliśmy się na bardzo już zimowy wyjazd w Beskid Węgierski. Przeszliśmy od Przełęczy Salmopolskiej przez Grabową, Kotarz i Hyrcę do Chaty Wuja Toma na Przełęczy Karkoszczonka (polecamy toaletę Bezmiar Błękitu), a dalej na Klimczok i zejście do Szczyrku. Tutaj największe wrażenie zrobiła na nas prawdziwa zima, której w Pszczynie nie mogliśmy doświadczyć.

Na przełomie kwietnia i maja wyjechaliśmy na cztery dni w Bieszczady. Wyjazd należał do najbardziej udanych. Wędrowaliśmy po przepięknych Połoninach, które mają niepowtarzalny urok... Zdobyliśmy kolejny ze szczytów Korony Gór Polski - Tarnicę. Ponadto nasze buty deptały po Połoninie Waryńskiej i Wetlińskiej, Małej i Wielkiej Rawce oraz Rozsypańcu, Haliczu i Kopie Bukowskiej. Wędrowaliśmy w słońcu, we mgle, w deszczu i gradzie ale prawdziwy turysta przetrwa wszystko! My nauczeni doświadczeniem wielu wyjazdów nie pozwoliliśmy się zaskoczyć. Wyposażeni w kurtki, stuptuty, czapki, szaliki i rękawiczki, dzielnie przemierzaliśmy bieszczadzkie grzbiety.

Zdobyliśmy w tym roku kilkadziesiąt odznak GOT a nasza opiekunka i założycielka Pani Joanna Rozmus zdała egzaminy i zdobyła uprawnienia pilota wycieczek i przewodnika górskiego. W tym miejscu chcieliśmy podziękować przyjaciołom naszego klubu: Panu Czesiowi Szindlerowi za sympatię i przekazaną wiedzę, Panu dyrektorowi Władysławowi Chrobokowi za pomoc i wsparcie (przede wszystkim duchowe), Panu Jackowi Czoberowi również za wsparcie, naszym opiekunom Ali i Marcinowi, którzy są z nami od dawna i wszystkim naszym przyjaciołom, na których zawsze możemy liczyć.

Zapraszamy w nasze szeregi nowych turystów z SP 3 i PG 3 a także naszych absolwentów. Od września ruszamy znów na szlak!