Najpopularniejsze

  • 3 listopada 2022
  • wyświetleń: 1227

Przesyłka pobraniowa - najczęstsze pytania

Materiał partnera:

Bezpieczne i proste rozwiązanie, które cieszy się niemałą popularnością wśród klientów, którym zależy na szybkości i pewności dostarczenia towaru.

Przesyłka pobraniowa lub, jak także jest nazywana, za pobraniem, to jedna z bardziej popularnych opcji wysyłki. Zawdzięcza to głównie faktowi, że jest najbezpieczniejszą dla kupującego metodą wysyłki, często wybieraną, gdy kupujemy coś z portalu społecznościowego od osoby prywatnej lub od firmy, której nie znamy i nie mamy pewności, jak realizuje przesyłki. O tym, co nadaje jej te cechy, przeczytacie Państwo poniżej.

Co to przesyłka pobraniowa?



Treściwie rzecz ujmując, przesyłka pobraniowa różni się od pozostałych typów wysyłki tym, że klient płaci za nią dopiero w momencie odbioru, wliczając w to koszt samej dostawy - nie jest dokonywana żadna wcześniejsza przedpłata. Daje to gwarancję otrzymania towaru aż do momentu wręczenia nam jej od kuriera lub odebrania jej z punktu, jednak wszystko ma swoje dwie strony. Mianowicie, nie możemy otworzyć ani sprawdzić paczki przed jej opłaceniem - kurier ani pracownik placówki na to nie pozwoli, a zautomatyzowany punkt odbioru pokroju paczkomatu otworzy skrytkę dopiero po uiszczeniu płatności.

Mimo to, jest to opcja bardzo wygodna opcja dla osób, które nie posiadają możliwości lub nie chcą płacić za towar przez Internet, a także tych, które chcą mieć pewność, że nie stracą pieniędzy przed otrzymaniem towaru.

dostarczenie przesyłki pobraniowej


Jak nadać przesyłkę za pobraniem?



Nie różni się to wiele od standardowej wysyłki - przy wyborze przesyłki przeważnie od razu można wybrać opcję wysyłki pobraniowej zamiast opłaconej z góry, o ile taki rodzaj płatności jest dostępny dla danego towaru. Formularz wypełniamy danymi bardzo podobnie, jak w przypadku nadania on-line.

Po otrzymaniu etykiety, wydruku i naklejeniu jej na uprzednio przygotowaną paczkę, przekazujemy ją zamówionemu kurierowi lub zanosimy do punktu wysyłkowego, skąd zostanie odebrana i ruszy w dalszą drogę.

Należy zwrócić uwagę na to, że obowiązkowo musimy podać w formularzu wysyłkowym numer konta bankowego, na który firma kurierska lub pośrednik przeleje kwotę, którą przekazał klient. Kwota nie zostanie nam zwrócona pocztą lub gotówką.

Jeżeli mają Państwo jeszcze pytania lub są niepewni tego, jak zamówić kuriera lub jak nadać odpowiednio przesyłkę, blog DSV XPress i ich artykuł bardzo dobrze opisuje krok po kroku, jak zająć się nadaniem paczki tak, aby bezproblemowo i bezpiecznie dotarła od naszych rąk prosto do odbiorcy.

Cena, płatność i otrzymanie pieniędzy za pobraniem



Przesyłka pobraniowa zazwyczaj traktowana jest jako dodatkowa usługa w ramach przewoźnika lub pośrednika, więc jest droższa od płatności on-line "z góry" zazwyczaj o kilka PLN.

W przypadku odebrania takiej paczki, płatność jest prosta - wręczamy kurierowi odliczoną kwotę lub płacimy kartą w przenośnym terminalu kuriera.

Zastanowić można się jednak - i słusznie - nad tym, jak mają do nas trafić pieniądze, które klient przekazuje samemu kurierowi, a nie nam. Otóż, jak już wspomniano wcześniej, przy wypełnianiu formularza podajemy numer konta bankowego. Po skończonym dniu pracy, kurier rozlicza się z pieniędzy za przesyłki pobraniowe i przekazuje je dalej do przewoźnika. Na kolejnym etapie, zazwyczaj kolejnego dnia, zalecany jest przelew internetowy na konto wskazane w formularzu nadania.

Proces ten zająć może do kilku dni, a w przypadku przesyłki międzynarodowej - nawet do dwóch tygodni, ponadto liczony jest on od dnia zlecenia przelewu, a nie odebrania paczki. Niektórzy przewoźnicy oferują opcję ekspresową za dodatkową opłatą, która gwarantuje otrzymanie pieniędzy już w następnym dniu.

Kobieta płacąca za przesyłkę pobraniową


Co, jeżeli klient nie odbierze lub odmówi odebrania przesyłki?



Kurier może przekazać przesyłkę wyłącznie klientowi po odebraniu za nią pieniędzy. W przypadku, gdy adresata nie ma w domu lub nie posiada wystarczającej kwoty do jej opłacenia, kurier pozostawi awizo i dostarczy przesyłkę w innym terminie po raz drugi. Jeżeli za drugim razem również się nie uda, pozostawi ją w najbliższym, dogodnym dla klienta punkcie obsługi paczek.

Jeżeli natomiast klient odmówi odebrania paczki lub nie odbierze jej z punktu w terminie, zwracana ona jest do nadawcy na jego koszt.