pless.pl

Reklama

Najpopularniejsze

  • 21 stycznia 2022
  • 27 stycznia 2022
  • wyświetleń: 34766

[WIZUALIZACJE] Tak będzie wyglądała stacja w Pszczynie. Powstanie tunel!

Spółka PKP PLK przedstawiła szczegóły przetargu na modernizację linii kolejowej E65. W naszym mieście szykuje się rewolucja komunikacyjna! Powstanie tunel pod torami w ciągu ulicy Dworcowej, przebudowane zostaną istniejące przejazdy oraz stacja kolejowa.

dworcowa, wiadukt, tunel
Projekt układu komunikacyjnego przy stacji kolejowej w Pszczynie. Ulica Dworcowa zostanie poprowadzona pod wiaduktem kolejowym · fot. PKP PLK


Koniec stania w korkach. Ulica Dworcowa pod torami!



W ramach przebudowy linii kolejowej, zgodnie z wcześniejszymi koncepcjami, ulica Dworcowa zostanie obniżona i poprowadzona pod wiaduktem kolejowym. Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulicy Dworcowej z ulicą Sokoła (niweleta ulicy Sokoła zostanie obniżona w celu dowiązania się do ulicy Dworcowej), natomiast skrzyżowanie z placem Dworcowym zostanie zlikwidowane.

W ciągu ulicy Dworcowej zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy znajdujący się po prawej stronie. Chodnik zostanie poprowadzony powyżej poziomu ulicy Dworcowej, czyli w tym przypadku zastosowano inne rozwiązanie niż na ulicy Bielskiej, gdzie pod wiaduktem chodniki są obniżone do poziomu jezdni.

Ciekawy będzie także układ komunikacyjny po wschodniej stronie linii kolejowej. W obecnym kształcie pozostanie skrzyżowanie ulicy Męczenników Oświęcimskich z ulicą Broniewskiego, natomiast skrzyżowania ulic Towarowej oraz Korczaka z ulicą Dworcową zostaną zlikwidowane. Dojazd do tych ulic będzie zapewniony projektowanymi drogami wzdłuż ulicy Dworcowej. Nad ulicą Dworcową powstanie też wiadukt drogowy łączący ulicę Towarową z ulicą Korczaka.

Wizualizacje stacji kolejowej w Pszczynie · fot. PKP PLK


Nowoczesna stacja kolejowa. Koniec z kładką nad torami



Z infrastruktury obecnej stacji kolejowej pozostanie tylko zabytkowa wiata na peronie nr 1. Pozostałe elementy zostaną rozebrane i wykonane od podstaw. Powstaną nowe perony wraz z infrastrukturą (kosze, ławki, wiaty przystankowe, gabloty, tablice informacyjne).

Peron nr 2 na odcinku 222 metrów przykryje wiata sektorowa. Konstrukcja w prostej formie geometrycznej ma nawiązywać do historycznej zabudowy dworca, w szczególności do wiaty zlokalizowanej przy peronie nr 1.

Wizualizacje stacji kolejowej w Pszczynie
Wizualizacje stacji kolejowej w Pszczynie · fot. PKP PLK


Ważnym elementem przebudowy dworca będzie likwidacja archaicznej kładki nad torami. Dojście na peron wyspowy nr 2 zostanie zapewnione przez przejście podziemne. Dojście do przejścia podziemnego zostanie zapewnione od strony placu Dworcowego po pochylni w standardzie chodnika o szerokości 3,3m.

hallera
Przejazd kolejowy na ulicy Hallera zostanie zlikwidowany. W jego miejscu powstanie przejście podziemne dla pieszych · fot. PKP PLK


Likwidacja przejazdu kolejowego na ulicy Hallera



Przebudowa linii kolejowej obejmuje także modernizację istniejących przejazdów kolejowych. Przebudowane zostaną przejazdy kolejowe w ciągu ulic Katowickiej i Bieruńskiej. W obu przypadkach przewiduje się wymianę nawierzchni przejazdów na nawierzchnię zespoloną (płyty monolityczne żelbetowe).

Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy na ulicy Hallera. W tym miejscu powstanie przejście podziemne dla pieszych.

Firma, która wygra przetarg, będzie miała 225 tygodni na wykonanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych całego odcinka Tychy - Podg. Most Wisła.

ab / pless.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.