pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Reklama

Najnowsze

  • 26 listopada 2021
  • wyświetleń: 683

Czas zakupów. Skorzystaj z porad rzecznika konsumentów

Konsumenci narażeni są na wiele nieuczciwych praktyk nie tylko w czasie promocji z okazji Black Friday. Aby pomóc w rozwiązaniu ich problemów, w oparciu o doświadczenie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pszczynie, przygotowany został poradnik "ABC konsumenta". Warto pamiętać też, że mieszkańcy powiatu pszczyńskiego z bezpłatnych porad rzecznika konsumentów mogą skorzystać osobiście w Starostwie Powiatowym w Pszczynie.

ABC konsumenta
Broszura ABC konsumenta · fot. powiat


W broszurze przedstawione zostały m.in. prawa przysługujące klientom podczas sprzedaży stacjonarnej, na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa oraz porady związane z usługami finansowymi, telekomunikacyjnymi i turystycznymi. Pojawiają się w nim także kwestie dotyczące reklamacji i powiązanych z nią terminów.

- W publikacji można znaleźć wiele cennych porad i wskazówek. Poradnik można odebrać w Biurze Obsługi Klienta w pszczyńskim starostwie. Mam nadzieję, że przyczyni się do wzrostu świadomości praw konsumenckich - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyńska.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie udziela mieszkańcom ok. 2,5 tys. porad rocznie.

- Konsumenci zwracają się o pomoc przede wszystkim w sprawach dotyczących reklamacji towarów i usług m.in. telekomunikacyjnych i turystycznych, uszkodzonych przesyłek oraz problemów związanych z zawieraniem umów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość - mówi Edyta Raimann-Pryszcz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie.

Organizowane są akcje edukacyjne dla uczniów i seniorów, których celem jest podniesienie wiedzy na temat prawa konsumenckiego. W ostatnim czasie zorganizowana została także akcja informacyjna "Przed pokazem odwiedź Powiatowego Rzecznika Konsumentów", aby uchronić przed niechcianymi zakupami, zwłaszcza seniorów korzystających z zaproszeń na prezentacje produktów i usług.

Mieszkańcy powiatu pszczyńskiego z bezpłatnych porad Powiatowego Rzecznika Konsumentów mogą skorzystać osobiście w Starostwie Powiatowym w Pszczynie (ul. 3 Maja 10, I piętro, pokój nr 26) w godzinach pracy urzędu. Informacje prawne z zakresu ochrony interesów konsumentów udzielane są także telefonicznie - 32 449 23 28 i elektronicznie - konsument@powiat.pszczyna.pl

ar / pless.pl
źródło: Powiat

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.