Najnowsze

  • 11 maja 2021
  • wyświetleń: 1259

Jak recenzje online pomagają kupującym i sprzedawcom?

Materiał partnera:

Niezależne opinie klientów to jedno z najważniejszych źródeł informacji o produktach kupowanych online. Czemu mają tak duże znaczenie - zarówno dla konsumentów, jak i sklepów?

Jak recenzje online pomagają kupującym i sprzedawcom?


Pandemia COVID-19 i wprowadzone w związku z nią obostrzenia dla wielu branż okazały się sporym ciosem. Jednocześnie dla niektórych sektorów stała się czynnikiem stymulującym na niespotykaną do tej pory skalę. Jednym z największych "beneficjentów" epidemii jest handel internetowy, który w ubiegłym roku zanotował ogromne, sięgające nawet 30 procent wzrosty, a jego obroty przekroczyły wartości równe tym osiąganym przez kilka poprzednich lat łącznie.

Konsumenci docenili przede wszystkim bezpieczeństwo i wygodę zakupów online. Nie bez znaczenia był też fakt, że w czasie najtwardszego lockdownu, kiedy zamkniętych było większość sklepów stacjonarnych, w internecie mogli wyposażyć się w niezbędne produkty. Warto jednak pamiętać, że e-commerce ma również nieco słabsze strony. Jedną z nich jest brak pewności co do tego, czy towar będzie zgodny z opisem oraz uciążliwe procedury zwrotu. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest system niecenzurowanych i dostępnych dla każdego recenzji.

Recenzje produktów. Większość klientów czyta je przed zakupem



Działania marketingowe są bardzo pomocne w dotarciu z ofertą do klientów, jednak nie są niezawodną receptą na sukces. Konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że nawet wyglądający na najbardziej rzetelny opis produktu nie dostarczy im wiedzy na temat ewentualnych wad i niedociągnięć danego produktu. Dlatego tak chętnie korzystają z niezależnych recenzji oraz opinii innych klientów. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych między innymi przez Fan & Fuel i Spiegel Research Center, czyta je ponad 90 procent konsumentów robiących zakupy w internecie.

Jeśli chodzi o powody, dla których niezależne opinie o produktach zdobyły tak dużą popularność, wymienić należy przede wszystkim:

  • możliwość skonfrontowania opisu sprzedawcy lub producenta z wrażenia klientów;
  • dostęp do zdjęć przedstawiających rzeczywisty produkt;
  • oszczędność czasu i funduszy - zwrot produktu wymaga zapakowania i nadania przesyłki, wiąże się też ze stratą pieniędzy (zwracana jest jedynie cena produktu, a koszty wysyłki - nie).


Recenzje produktów z punktu widzenia sprzedawcy. Jak pomogą?



Wpływ dostępności recenzji na sprzedaż produktów doceniają też właściciele sklepów internetowych, którzy chętnie implementują je na swoich stronach. Zamiast własnego, nie zawsze budzącego zaufanie systemu, warto jednak postawić na podlinkowanie do platform takich jak niezaleznaopinia.pl, gdzie publikowane są niezależne, obiektywne i niecenzurowane opinie. Decydując się taki krok, właściciel sklepu zyskuje między innymi:

  • zaufanie klientów: nawet, jeśli wśród recenzji pojawią się pojedyncze negatywne wpisy, wzmocnią one efekt autentyczności;
  • pomagają klientom w podjęciu decyzji, a to przekłada się na konwersję i pozytywnie wpływa na ich opinię na temat sklepu;
  • oszczędzają czas sprzedawcy, który nie musi odpowiadać na wiele pytań dotyczących produktu.
  • redukują ryzyko zwrotu i reklamacji: pozwalają klientom dobrze przemyśleć decyzję i informują go o ewentualnych wadach lub cechach wykluczających użycie w danym zastosowaniu.