pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Najnowsze

  • 14 lutego 2020
  • wyświetleń: 701

5 ćwiczeń na zimową porę - jak poprawić kondycję i odporność?

Materiał partnera:

Zimą ważne jest zachowanie odpowiedniego stanu ciała, by mimo niesprzyjających warunków pogodowych, pozostało w dobrej kondycji, co bezpośrednio wpłynie na samopoczucie. Zdrowe odżywianie i nawyki, a także ćwiczenia mogą skutecznie wpłynąć na poprawę kondycji czy odporności. Co dokładnie jednak warto robić? Poznaj 5 ćwiczeń, które pozwolą wzmocnić odporność i poprawić kondycję zimą.

5 ćwiczeń na zimową porę - jak poprawić kondycję i odporność?


Istota rozgrzewki, czyli jak przygotować się do wykonywania ćwiczeń



Przed wykonywaniem jakichkolwiek ćwiczeń warto poświęcić kilkanaście minut na rozgrzewkę, która pomoże uniknąć tzw. zakwasów, które występują zazwyczaj dzień po wykonaniu treningu. Oczywiście jest to dobry przejaw, bo oznacza to, że mięśnie pracują, jednak sam proces bywa bolesny. Kilka pajacyków, pompek i skłonów tułowia pozwala na odpowiednie przygotowania ciała na intensywniejszy trening, a jednocześnie jest jego integralną częścią, ponieważ mięśnie i tak pracują.

Bieganie sprawdza się o każdej porze roku



Podstawowym ćwiczeniem, które może wykonać każdy zainteresowany ruchem fizycznym jest regularne bieganie. Pozwala to na zachowanie ciała we właściwej formie, a przebywanie na świeżym powietrzu zwiększa odporność, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko złapania jednej z popularnych chorób sezonowych. Przed rozpoczęciem joggingu warto najpierw wybrać odpowiedni strój, który nie będzie krępował ruchów i zapewni odpowiednią izolację cieplną. Tutaj godnym polecenia wyborem są spodnie i koszulki marki jack wolfskin wykonane z nieprzemakalnych materiałów.

5 ćwiczeń na zimową porę - jak poprawić kondycję i odporność?


Aktywność górska - wspinanie się i jazda na nartach to połączenie przyjemnego z pożytecznym
Wyjazd w góry to idealna okazja do poprawy swojej kondycji. Można to robić poprzez spacery mniej lub bardziej wymagającymi szlakami, wspinaczką czy jazdą na nartach lub snowboardzie, co dodatkowo pozwala na ćwiczenie równowagi. W zależności preferencji, wyjazd w góry to również okazja do podziwiania pięknych widoków. Przedtem jednak warto się odpowiednio ubrać i zabezpieczyć, w czym pomogą stuptuty i spodnie trekkingowe marki MILO.

5 ćwiczeń na zimową porę - jak poprawić kondycję i odporność?


Ćwiczenia wewnątrz również są wartościowe



W trakcie zimy nie zawsze jest możliwość wyjścia na zewnątrz, a o zdrowie i kondycję należy dbać przez cały rok, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonywać ćwiczenia w domu lub na siłowni. W zależności od miejsca, trening będzie się nieco różnił, ale pozwoli na zachowanie właściwej kondycji, co przełoży się na lepsze samopoczucie.

Taśma TRX - duże możliwości przy niewielkim metrażu



Dla osób mających do dyspozycji niewielki metraż przygotowano szereg ćwiczeń czy aktywności, które pozwolą na wykonanie wartościowego treningu w domu podczas zimy. Jednym z takich rozwiązań są taśmy TRX, które pozwolą nadać ciału odpowiednią smukłość i jędrność. Ich montaż jest prosty, a używanie niezwykle proste i satysfakcjonujące.