Gorące tematy

  • 27 października 2014
  • 28 października 2014
  • wyświetleń: 11061

Kampania z olbrzymim rozmachem

Takiego rozmachu marketingu politycznego przed zbliżającymi wyborami nie spodziewała się większość pszczynian. Na niespełna trzy tygodnie przed wyborami nie da się ukryć, że w Pszczynie trwa kampania, która ma przekonać mieszkańców do głosowania na kandydatów.

Na płotach, tablicach i słupach ogłoszeniowych mnożą się już plakaty wyborcze. W mieście na większości z nich widać sylwetki dwóch kandydatów na burmistrza: Dariusza Skrobola i Pawła Sadzy, czasem towarzyszą im zdjęcia kandydatów na radnych. W sołectwach więcej natomiast materiałów wyborczych kandydatów do rady miejskiej i powiatowej, w Piasku na przykład bardzo widoczne są kandydatury Grzegorza Wanota i Marka Głombka, a także Grzegorza Gaży, który stara się o mandat w sejmiku województwa.

Plakaty to jednak element, który był przy okazji kampanii wyborczej w Pszczynie obecny od zawsze. Zaskoczeniem są inne sposoby, które mają przekonać wyborców do głosowania, a komitetom pomysłów nie brakuje.

Kampania wyborcza 2014 w gminie Pszczyna · fot. Andrzej Grynpeter, pless.pl


Kilka lat temu Polskę wzdłuż i wszerz przemierzał w autobusie (tzw. Tuskobusie) Donald Tusk. Pomysł ten przeszczepił na lokalny grunt Dariusz Skrobol. Od kilku dni w Pszczynie i w sołectwach zobaczyć można Skrobolobus. Najczęściej jest on zwiastunem nie tylko spotkania mieszkańców z kandydatami Pszczyńskiego Porozumienia Samorządowego, ale także dodatkowych elementów, które mają tę wizytę umilić. Gdy tylko autobus się zatrzymuje, obok pojawiają się namioty, dmuchana zjeżdżalnia, balony i cukierki.

Z mieszkańcami w Pszczynie oraz w sołectwach często spotykają się także kandydaci KWW Pawła Sadzy. W wyznaczonych miejscach wychodzą do mieszkańców, rozmawiają, rozdają balony i słodycze, a także proszą o wypełnienie specjalnych ankiet, na których każdy może wypisać inwestycje, których realizacji się po nowych włodarzach spodziewa.

Nawet gdy kandydatów nie ma na pszczyńskich ulicach czy placach
osobiście, to nietrudno dowiedzieć się, kto w tym roku o głosy mieszkańców się stara. Wzdłuż głównych ulicy pojawiły się olbrzymie billboardy i duże banery wyborcze nad drogami ze zdjęciami Dariusza Skrobola i Pawła Sadzy. W nieco innej formie duże reklamy można zobaczyć także na telebimie przy Rondzie Miast Partnerskich. Ponadto, często tam, gdzie nie ma banerów, wielkie reklamy kandydatów pojawiają się na lawetach wożonych po mieście.

W wielu punktach rozdawane są darmowe gazety. Tak jak przed czterema laty w okresie wyborczym środowisko związane z Platformą Obywatelską wydawało "Plesówkę" (notabene krótko po wyborach zamkniętą), tak w tym roku Pszczyńskie Porozumienie Samorządowe swoimi sukcesami chwali się w periodyku "Pszczyna24". Większą część zajmują tu wyborcze reklamy kandydatów PPS i wywiady z nimi. Nic dziwnego zatem w tym, że gazeta jest rozdawana przez kandydatów na spotkaniach z mieszkańcami.

Już przed dwoma tygodniami w skrzynkach na listy pojawiły się pierwsze ulotki wyborcze kandydatów na burmistrza. Tutaj teraz jest pusto, ale już wkrótce na pewno znajdziemy w nich kolejne materiały wyborcze pozostałych komitetów.

W międzyczasie i aż do wyborów zachęcamy natomiast do śledzenia serwisu http://www.wybory.pless.pl, gdzie znajdziecie szczegóły dotyczące wyborów samorządowych 2014 oraz informację o wszystkich kandydatach na burmistrza, wójtów, radnych miejskich, gminnych i powiatowych.

new / pless.pl

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.