Foto
- 29 listopada 2024
- wyświetleń: 17930
Sołtys Piasku: zjazd z Dworcowej w Kolejową w obecnej formie jest nie do przyjęcia
Sołtys Piasku i radna Rady Miejskiej w Pszczynie Barbara Psik 20 listopada skierowała do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wniosek dotyczący pilnej zmiany projektu wykonawczego na skrzyżowaniu ulic: Dworcowej, Słowackiego, Kolejowej i Paderewskiego w Piasku.
Poniżej publikujemy treść wniosku Barbary Psik:
Poniżej publikujemy treść wniosku Barbary Psik:
Szanowni Państwo, zwracam się do Państwa w temacie inwestycji realizowanej przez firmę Budimex na terenie sołectwa Piasek. Wnoszę o pilną zmianę projektu wykonawczego na skrzyżowaniu ulic: Dworcowa, Słowackiego, Kolejowa, Paderewskiego. Problem głównie dotyczy zbyt wąskiego zjazdu w ulicę Kolejową, który w obecnej formie jest nie do przyjęcia, gdyż zawężenie drogi w tym miejscu jest ekstremalne - dwa pojazdy nie są w stanie się minąć, ocierają się lusterkami. Nie ma mowy o przejeździe, minięciu się samochodu ciężarowego i osobowego, nie wspominając o dwóch ciężarówkach.
Ulice Kolejowa i Leśna są ulicami o gęstej zabudowie domów jednorodzinnych, jak również zlokalizowane są przy niej firmy prowadzące działalność gospodarczą, poruszające się samochodami ciężarowymi. Na końcu ul. Leśnej znajduje się gospodarstwo rolne, do którego dojeżdża cysterna po odbiór mleka, czy dostawcy pasz dla zwierząt, materiałów siewnych itp., dla których jest to jedyny możliwy dojazd. Ponadto drogi te są drogami o bardzo dużym natężeniu ruchu lokalnego i jednocześnie są drogami na Wojewódzkiej Trasie rowerowej nr 1 (biegnącej z Katowic przez Tychy i Kobiór do Pszczyny, którymi porusza się duża liczba rowerzystów.
Kolejnym problemem są wysokie krawężniki, które należałoby obniżyć. W dniu 19 listopada zostały one uszkodzone przez pojazdy pracujące na placu budowy, co obrazuje stan faktyczny. Zimą problem pogłębi się jeszcze bardziej, gdyż odśnieżony śnieg będzie dodatkowo zawężał skrzyżowanie, zalegając przy krawężnikach.
Kolejna kwestia to skręt z przedmiotowego skrzyżowania samochodu ciężarowego dostarczającego towar do sklepu Żabka przy ul. Paderewskiego, który już jest bardzo utrudniony. Ta sama sytuacja dotyczy firmy sąsiadującej obok. Podczas skrętu samochodu ciężarowego z dostawą towaru nie ma mowy o przejeździe samochodu osobowego z naprzeciwka, jak i minięciu się.
Jeśli skrzyżowanie nie zostanie przeprojektowane to np. w momencie zamknięcia rogatek przejazdu kolejowego samochód ciężarowy jadący od ul. Kolejowej i chcący skręcić w kierunku ul. Dworcowej, zablokuje całe skrzyżowanie w czasie oczekiwania na przejazd. Samochody chcące skręcić ze Słowackiego w Kolejową nie będą miały takiej możliwości, gdyż nie zmieszczą się. Również pojazdy jadące z ul. Kolejowej, chcąc wjechać w ul. Słowackiego (kierunek Czarków) nie będą miały możliwości przejechania i w tym momencie zablokuje się cały ruch. Po otwarciu rogatek pojazdy jadące od ul. Dworcowej w kierunku ul. Kolejowej nie będą miały możliwości swobodnego manewru skrętu w prawo, ponieważ nie będą miały na to miejsca.
Na etapie dotychczas wykonanych prac mieszkańcy już zwracają uwagę na powstałe dla nich utrudnienia i uciążliwości w codziennym poruszaniu się na przedmiotowym skrzyżowaniu. Wskazane byłoby zasięgnięcie opinii pracowników firmy Budimex, którzy na co dzień realizują inwestycję. Gołym okiem widać, iż rozwiązania projektowe nie spełniają w terenie i w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców prawidłowej roli.
Dlatego z całą mocą w imieniu mieszkańców Piasku żądam natychmiastowego podjęcia działań celem rozwiązania problemu komunikacyjnego i jednocześnie wnoszę o szybką wizję lokalną. Obecne rozwiązania projektowe zaburzają poruszanie pojazdów w stosunku do tego, co było wcześniej. Żądam przesunięcia krawędzi drogi od łuku i poszerzenia jezdni w stosunku do samochodów, które się tu poruszają. Gdy nastąpi przesunięcie krawędzi, to automatycznie wszystko się poszerzy (granice PKP powalają na poszerzenie skrzyżowania). Zwłaszcza, że na tym etapie prac nie jest jeszcze za późno na zmiany z uwagi na fakt, iż nie została położona warstwa ścieralna.
Dodatkowo należy nadmienić, iż w projekcie nie uwzględniono odwodnienia na wysokości budynku przy ul. Słowackiego 1, gdzie pod wpływem podniesienia niwelety jest już zalewany łuk drogi - należałoby to doprojektować również na tym etapie i rozwiązać problem odwonienia tej części skrzyżowania. Istnieje również obawa, iż po wykonaniu warstwy ścieranej na ul. Słowackiego woda będzie się wlewać z ulicy na posesję nr 1.
Ponadto mieszkańcy zamieszkujący w sąsiedztwie budowanego skrzyżowania są mocno zaniepokojeni skutkami, jakie przyniesie tak nieprzemyślana przebudowa skrzyżowania (m.in. obawa przed zalewaniem wodami deszczowymi, brak możliwości dojazdu i wyjazdu z posesji przy ul. Sucharskiego 2 z uwagi na zablokowanie przejazdu pozostawionymi samochodami).
Być może dla państwa, patrząc na rozmach, jest to inwestycja w skali makro, ale dla mieszkańców Piasku i okolicznych sołectw ważna jest skala mikro i ich codzienne funkcjonowanie.
Jeżeli nie zostaną podjęte odpowiednie kroki w tej sprawie, zostanie ona zgłoszona do innych instytucji.
Barbara Psik.
Ulice Kolejowa i Leśna są ulicami o gęstej zabudowie domów jednorodzinnych, jak również zlokalizowane są przy niej firmy prowadzące działalność gospodarczą, poruszające się samochodami ciężarowymi. Na końcu ul. Leśnej znajduje się gospodarstwo rolne, do którego dojeżdża cysterna po odbiór mleka, czy dostawcy pasz dla zwierząt, materiałów siewnych itp., dla których jest to jedyny możliwy dojazd. Ponadto drogi te są drogami o bardzo dużym natężeniu ruchu lokalnego i jednocześnie są drogami na Wojewódzkiej Trasie rowerowej nr 1 (biegnącej z Katowic przez Tychy i Kobiór do Pszczyny, którymi porusza się duża liczba rowerzystów.
Kolejnym problemem są wysokie krawężniki, które należałoby obniżyć. W dniu 19 listopada zostały one uszkodzone przez pojazdy pracujące na placu budowy, co obrazuje stan faktyczny. Zimą problem pogłębi się jeszcze bardziej, gdyż odśnieżony śnieg będzie dodatkowo zawężał skrzyżowanie, zalegając przy krawężnikach.
Kolejna kwestia to skręt z przedmiotowego skrzyżowania samochodu ciężarowego dostarczającego towar do sklepu Żabka przy ul. Paderewskiego, który już jest bardzo utrudniony. Ta sama sytuacja dotyczy firmy sąsiadującej obok. Podczas skrętu samochodu ciężarowego z dostawą towaru nie ma mowy o przejeździe samochodu osobowego z naprzeciwka, jak i minięciu się.
Jeśli skrzyżowanie nie zostanie przeprojektowane to np. w momencie zamknięcia rogatek przejazdu kolejowego samochód ciężarowy jadący od ul. Kolejowej i chcący skręcić w kierunku ul. Dworcowej, zablokuje całe skrzyżowanie w czasie oczekiwania na przejazd. Samochody chcące skręcić ze Słowackiego w Kolejową nie będą miały takiej możliwości, gdyż nie zmieszczą się. Również pojazdy jadące z ul. Kolejowej, chcąc wjechać w ul. Słowackiego (kierunek Czarków) nie będą miały możliwości przejechania i w tym momencie zablokuje się cały ruch. Po otwarciu rogatek pojazdy jadące od ul. Dworcowej w kierunku ul. Kolejowej nie będą miały możliwości swobodnego manewru skrętu w prawo, ponieważ nie będą miały na to miejsca.
Na etapie dotychczas wykonanych prac mieszkańcy już zwracają uwagę na powstałe dla nich utrudnienia i uciążliwości w codziennym poruszaniu się na przedmiotowym skrzyżowaniu. Wskazane byłoby zasięgnięcie opinii pracowników firmy Budimex, którzy na co dzień realizują inwestycję. Gołym okiem widać, iż rozwiązania projektowe nie spełniają w terenie i w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców prawidłowej roli.
Dlatego z całą mocą w imieniu mieszkańców Piasku żądam natychmiastowego podjęcia działań celem rozwiązania problemu komunikacyjnego i jednocześnie wnoszę o szybką wizję lokalną. Obecne rozwiązania projektowe zaburzają poruszanie pojazdów w stosunku do tego, co było wcześniej. Żądam przesunięcia krawędzi drogi od łuku i poszerzenia jezdni w stosunku do samochodów, które się tu poruszają. Gdy nastąpi przesunięcie krawędzi, to automatycznie wszystko się poszerzy (granice PKP powalają na poszerzenie skrzyżowania). Zwłaszcza, że na tym etapie prac nie jest jeszcze za późno na zmiany z uwagi na fakt, iż nie została położona warstwa ścieralna.
Dodatkowo należy nadmienić, iż w projekcie nie uwzględniono odwodnienia na wysokości budynku przy ul. Słowackiego 1, gdzie pod wpływem podniesienia niwelety jest już zalewany łuk drogi - należałoby to doprojektować również na tym etapie i rozwiązać problem odwonienia tej części skrzyżowania. Istnieje również obawa, iż po wykonaniu warstwy ścieranej na ul. Słowackiego woda będzie się wlewać z ulicy na posesję nr 1.
Ponadto mieszkańcy zamieszkujący w sąsiedztwie budowanego skrzyżowania są mocno zaniepokojeni skutkami, jakie przyniesie tak nieprzemyślana przebudowa skrzyżowania (m.in. obawa przed zalewaniem wodami deszczowymi, brak możliwości dojazdu i wyjazdu z posesji przy ul. Sucharskiego 2 z uwagi na zablokowanie przejazdu pozostawionymi samochodami).
Być może dla państwa, patrząc na rozmach, jest to inwestycja w skali makro, ale dla mieszkańców Piasku i okolicznych sołectw ważna jest skala mikro i ich codzienne funkcjonowanie.
Jeżeli nie zostaną podjęte odpowiednie kroki w tej sprawie, zostanie ona zgłoszona do innych instytucji.
Barbara Psik.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice
Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj