Foto

  • 31 października 2024
  • 2 listopada 2024
  • wyświetleń: 10275

Dziennik budowy: jak idą prace na linii kolejowej w Pszczynie?

Modernizacja trakcji w Pszczynie - 31.10.2024 · fot. PKP PLK
Na modernizowanej linii kolejowej w Pszczynie trwa demontaż starych bramek trakcyjnych, obok których wybudowano nowe. Rozwieszono także sieć trakcyjną nad nowym torem numer 2, po którym na odcinku Kobiór - Pszczyna od połowy października odbywa się już ruch pociągów.

Jak wygląda montaż nowej sieci trakcyjnej? Najpierw stawiane są tzw. bramki trakcyjne, czyli metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, na których montowany jest osprzęt: wieszaki, izolatory, elementy do mocowania sieci. Następnie za pomocą specjalnych pociągów sieciowych wywieszana jest tzw. lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace wymagają zachowania zwiększonego reżimu bezpieczeństwa, gdyż prowadzone są obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Na odcinku Tychy - Goczałkowice wykonawca wymieni ok. 56 km sieci trakcyjnej, 48 km torów co pozwoli na podniesienie prędkości pociągów towarowych do 120 km/h a pasażerskich do 160. Zmodernizowane zostaną również perony na stacjach i przystankach: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek, Pszczyna i Goczałkowice. Powstaną nowe wiadukty a przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zmodernizowane.

ar / pless.pl

źródło: PKP PLK

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice

Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj