Edukacja

• 20 maja 2013
  • wyświetleń: 4181

Gimnazjum nr 1 w Rzymie - zdjęcia

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu! To znane powiedzenie było myślą przewodnią projektu realizowanego od października w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Pszczynie. Na zajęciach uczniowie m.in. poznawali zabytki starożytnego Rzymu, a także te, które przyciągają do stolicy słonecznej Italii turystów z całego świata. 12 maja do "wiecznego miasta" wyruszyło także 43 gimnazjalistów wraz z opiekunkami.

Po całonocnej podróży autokarem przesiedliśmy się na barkę, którą dopłynęliśmy do Wenecji. Tam, zwiedziliśmy lub zobaczyliśmy Bazylikę św. Marka, Plac św. Marka, Pałac Dodżów, Most Westchnień oraz Most Rialto. Niesamowitą atrakcją był wjazd na Wieżę Dzwonniczą, z której roztaczał się zapierający dech w piersiach przepiękny widok na Wenecję.

Wieczorem udaliśmy się do hotelu w Rosolina Mare i po kolacji poszliśmy na spacer na pobliską plażę. Ach, można było poczuć zapach zbliżających się wakacji! A rano, podróży ciąg dalszy - prosto do Rzymu!

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Rzymie - 12.05.2013 · fot. Monika Mazurczyk

Pobyt w Rzymie rozpoczęliśmy od przejażdżki metrem, które zawiozło nas pod samo Koloseum. Ta starożytna budowla robi wrażenie, nie tylko z zewnątrz. W środku wydaje się być jeszcze większa!

Następnie przeszliśmy obok Łuku Tytusa do centralnego punktu starożytnego Rzymu - Forum Romanum. Wracając do stacji metra ulicą Via dei Fori Imperiali, zobaczyliśmy na kamiennych mapach jak rozrastało się Imperium Rzymskie.

Kolejnego dnia pierwszym miejscem jakie odwiedziliśmy była Piazza del Popolo - jeden z wielu pięknych placów w Rzymie, z którego przeszliśmy na Plac Hiszpański. Tam, mogliśmy wejść po słynnych Schodach Hiszpańskich, żeby podziwiać panoramę miasta. Kolejną atrakcją była najpiękniejsza i najsławniejsza rzymska fontanna - Fontana di Trevi. Następnie, idąc wąskimi uliczkami, przeszliśmy do Panteonu, który zachwycał nie tylko swoim ogromem, ale też otworem w sklepieniu - jedynym źródłem światła wpadającego do wnętrza tej budowli. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia był najpiękniejszy plac w Rzymie - Piazza Navona, z Fontanną Czterech Rzek. Których rzek? O to można zapytać gimnazjalistów z PG1 - oni już wiedzą i to nie z Internetu.

Kolejnym placem, jaki odwiedziliśmy był Plac Wenecki wraz z monumentalnym pomnikiem Wiktora Emanuela II, o którym Rzymianie mówią "maszyna do pisania". Z Placu Weneckiego przeszliśmy do znajdującego się obok Placu Kapitolińskiego, do którego prowadzą szerokie schody zaprojektowane przez Michała Anioła.

Następnie, przechodząc obok Forum Trajana i jeszcze raz Koloseum, udaliśmy się do Bazyliki Św. Jana na Lateranie. Stamtąd przeszliśmy do Bazyliki Santa Maria Maggiore. Ostatnim miejscem jakie zwiedziliśmy tego dnia była także świątynia - Bazylika św. Pawła za Murami.

Ostatni dzień naszego pobytu w wiecznym mieście rozpoczęliśmy od zwiedzenia największego muzeum na świecie - Muzeów Watykańskich, z których przeszliśmy do Kaplicy Sykstyńskiej, gdzie podziwialiśmy przepiękne freski Michała Anioła. Następnie udaliśmy się do Bazyliki św. Piotra. Tam, w Kaplicy św. Sebastiana, pod ołtarzem spoczywa bł. Jan Paweł II. Nie obyło się oczywiście bez pamiątkowego zdjęcia z Bazyliką w tle na Placu św. Piotra.

Dzień zakończyliśmy przejażdżką dwupoziomowym autokarem turystycznym, który jeszcze raz zawiózł nas do najbardziej znanych miejsc w Rzymie. I tak dobiegł końca nasz niezapomniany pobyt w stolicy Włoch. Choć zmęczeni wczesnymi pobudkami, długimi wędrówkami po rzymskich uliczkach i po wielogodzinnej podróży, do Pszczyny wróciliśmy z setkami zdjęć, wrażeń i fantastycznych wspomnień, których nie zabierze nam nikt.

Więcej zdjęć można zobaczyć m.in. na szkolnym facebooku.

Monika Mazurczyk

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Publiczne Gimnazjum nr 1 w Pszczynie" podaj