Wiadomości

  • 13 października 2019
  • wyświetleń: 1203

Jak zoptymalizować swoją stronę pod SEO samodzielnie i z SEO Manegment

Materiał partnera:

Stworzenie (lub częściej zlecenie stworzenia) strony internetowej to zazwyczaj jedna z pierwszych czynności wykonywanych przez przedsiębiorców, jeżeli chodzi o promowanie swojej firmy w internecie. Dziś samo posiadanie witryny w internecie nie jest jednak wystarczające. Znacznie bardziej liczy się jakość oraz przede wszystkim jej zoptymalizowanie pod kątem doświadczeń użytkownika oraz SEO. Tylko dzięki stworzeniu strony, która spełnia wszystkie najważniejsze punkty świadczące o jej jakości, może pojawić się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. A to tak naprawdę to świadczy o jej jakości oraz efektywności w dostarczaniu nowych klientów.

Jak zoptymalizować swoją stronę pod SEO


Celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest sprawienie, aby boty wyszukiwarek nie tylko znalazły Twoją witrynę i strony, ale także specjalnie uszeregowały trafność strony, tak aby pojawiała się u góry wyników wyszukiwania. Proces optymalizacji nie jest procesem jednorazowym, ale wymaga konsekwencji, dostrajania oraz ciągłych testów i monitorowania. Trzeba mieć także na uwadze, że konkurencja nigdy nie śpi i również może starać się zająć satysfakcjonujące miejsce. Poniżej znajduje się szeroki czteroetapowy proces strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Możesz spróbować zaaplikować go samodzielnie lub skorzystać z pomocy ekspertów z SEO Managment.

Treść na stronie



Poświęć trochę czasu na napisanie naprawdę świetnych treści (listę dobrych praktyk dostarczył https://www.marcinzygmunt.com). Mówi się, że najpierw należy pisać dla ludzi, a dopiero później dla wyszukiwarek i zdecydowanie jest to prawda. Zasadniczo oznacza to, że powinieneś tworzyć naprawdę wysokiej jakości artykuły, które są przydatne. Czytelnicy będą dzielić się twoją pracą, generując dodatkowe linki zwrotne, nie wspominając o dodatkowym ruchu, a wyszukiwarki rozpoznają jakościowy przekaz, ponieważ będzie wyglądał naturalnie bez "nawpychanych" słów kluczowych.  

Pisz treści, które ludzie chcą udostępniać na Facebooku, Twitterze, Pinterest i innych portalach społecznościowych. Wyszukiwarka odczyta te sygnały jako sygnał jakości Twojej domeny. Możesz przyspieszyć rozprzestrzenianie się treści w tych witrynach, mając konto w tych sieciach społecznościowych z dużą liczbą obserwujących. Wróć do starszych artykułów i przepisz trochę starych treści. Są szanse, że obecnie wiesz więcej o optymalizacji wyszukiwarek. Ponownie odwiedź starą treść i napisz ją ponownie z założeniem optymalizacji, aktualizując atrybuty obrazu, zmieniając gęstość słów kluczowych, dodając linki do strony głównej i inne odpowiednie treści w witrynie.

Uzyskaj linki do swoich stron z innych wartościowych witryn



Nawet jeśli jesteś nowy w sieci, masz dostęp do miejsc, w których możesz zdobyć linki. Wszystkie firmy, które coś sprzedają, mają dostawców. Niemal wszyscy ci dostawcy posiadają strony internetowe. Skontaktuj się więc z nimi, aby poprosić o link zwrotny, ale nie zawsze oferuj link w zamian. Wymiana linków nie narusza warunków korzystania z usług Google, ale mogą one zadziałać przeciwko Tobie. Tworząc linki, zawsze daj innym właścicielom witryny powód, dla którego mogą oni odesłać do Ciebie swoich klientów. Być może napisz artykuł oparty na konkretnym kliencie - wszyscy lubią się przechwalać, a to może zyskać dodatkowe linki nawet bez zapytania.

Uzupełnij wszystkie atrybuty obrazów



Zdjęcia ozdabiają Twoje strony, ale wyszukiwarki tak naprawdę nie wiedzą, jak sobie z nimi poradzić, chyba że podasz wszystkie drobiazgowe szczegóły, takie jak tytuł, podpis, tekst alternatywny i opis. Bądź jednak etyczny, nie wykorzystuj go jako okazji do wtłoczenia dodatkowych słów kluczowych na stronę, ponieważ prawdopodobnie wpłynie to negatywnie na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Niektóre osoby szukają odpowiedzi na swoje zapytanie za pomocą wyszukiwania grafiki Google, jeśli Twój obraz jest dobrze opisany, potencjalni klienci prawdopodobnie odwiedzą Twoją stronę. 

Zwróć uwagę na liczbę słów



Chociaż niejednokrotnie można usłyszeć, że czytelnicy online nie czytają zbyt dokładnie, nie oznacza to, że należy pozbawić użytkowników Internetu wartościowych treści. Trzymaj się zasady, która mówi, że powinno być co najmniej 250 słów na stronie. Zapisanie odpowiedniej długości tekstu oznacza, że jesteśmy w stanie uwzględnić więcej powiązanych terminów dla docelowych słów kluczowych. Aby ułatwić przeglądanie stron, rozważ użycie dużych czcionek, aby zwrócić uwagę na kluczowe punkty nagłówka. To sprawi, że strona będzie dobrze podzielona na sekcje, które odpowiedzą na pytania, których szuka czytelnik.

Formatowanie tekstów



Tytuł
Pierwszy element to tytuł Twojej strony. Bardzo ważne jest umieszczenie słów kluczowych w tytule strony; w szczególności spróbuj najpierw wpisać ważne słowa kluczowe i ogranicz ogólną długość tytułu. Dobrze skonstruowane tagi tytułowe zawierają główne słowo kluczowe dla konkretnej strony. Powinien zawierać mniej niż 65 znaków. Tytuł powinien być również ograniczony do używania znaków alfanumerycznych, łączników i przecinków.

Nagłówki
Następnie ważne jest, aby spojrzeć na nagłówki - h1, h2, h3, h4 i tak dalej. H1 jest najbardziej znaczący. Upewnij się, że masz najważniejsze słowo kluczowe oznaczone jako tag h1. Pomoże Ci to w rankingu witryny, szczególnie jeśli ktoś szuka tego słowa kluczowego lub frazy.

Zawartość strony
Na pewno warto, w którymś miejscu umieścić swoje słowa kluczowe w treści, ale celem jest upewnienie się, że jest ona dobrze napisana dla odwiedzających Twoją stronę. Najlepiej wstawić słowa kluczowe tylko tam, gdzie ma to sens. Warto także spróbować zoptymalizować swoje adresy URL. Pamiętaj, aby podać ważne słowa kluczowe w adresie URL.

Nawigacja
Wspominaliśmy już, jak ważny jest profil linków zwrotnych. Nie można jednak zapomnieć również o "połączeniu" postów wewnątrz strony, właśnie za pomocą bezpośrednich linków. Każda strona Twojej witryny powinna zawierać linki do kolejnej innej strony, aby boty wyszukiwarek mogły znaleźć każdą stronę. Jest to ważny krok dla prawidłowego indeksowania i rankingu strony w Twojej witrynie. Jest to również bardzo pomocne dla czytelników. Niekiedy piszemy artykuł, którego tematyka częściowo pokrywa się z zagadnieniem, które opisaliśmy szczegółowo w przeszłości. Być może najlepszą opcją jest wiec skierowanie internautów bezpośrednio w tamto miejsce, zamiast drugi raz opisywać te same informacje.

Mapa strony
Ważne jest, aby na swojej stronie używać dwóch map witryn - wersji XML i wersji statycznej. Wersję XML można utworzyć za pomocą narzędzi do generowania map witryn, takich jak np. http://www.xml-sitemaps.com. Mapę witryny należy następnie przesłać na konto Narzędzi Google dla webmasterów dla konkretnej witryny.

Pozycjonowanie z SEO Managment



Pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja pod SEO to bardzo złożone i skomplikowane zagadnienia Wymagają poświęcenia wielu godzin pracy, aby dojść satysfakcjonującej pozycji w wyszukiwarce. Jeszcze trudniejsze jest jej utrzymanie i stałe nadzorowanie sytuacji w internecie. Zapraszamy więc do zapoznania się i skorzystania z naszej oferty - SEO Managment. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie.